nubes dispersas
  • Màx: 17°
  • Mín: 11°
15°

La pífia dels ideòlegs del nou sistema moneder de la Targeta Intermodal

Amb la posada en marxa del nou sistema moneder, queda en evidència que els seus ideòlegs no pensen en el transport públic com un bé social que cal ampliar i fer arribar a la majoria de la població, com una eina més de cohesió social i lluita contra l'emergència climàtica. Per això en el nou sistema tarifari s'apliquen criteris comercials i mercantils i no s'apliquen criteris enfocats a captar nous usuaris d'entre la gent que satura les carreteres utilitzant cotxes i motos com a mitjà de transport habitual.

Sembla que l'objectiu principal del nou sistema tarifari s'orienta a gestionar l'actual Transport Públic amb criteris de rendibilitat empresarial, reduint despeses i personal. No pensen els seus promotors en el transport públic com una manera senzilla de redistribuir riquesa o de beneficiar el màxim possible de la població. No s'adonen de la situació que pateix un part molt important de la població, d'augment de la precarietat laboral, de manca de llocs de feina estables i de la vulnerabilitat creixent de moltes famílies que no necessiten viatjar molt, però que necessiten un mitjà de transport col·lectiu accessible, suficient, eficient i econòmic.

Tampoc tenen en compte els ideòlegs del nou sistema moneder, la situació d'emergència climàtica declarada pel Govern Balear i la necessitat imperiosa de retirar de la circulació a centenars de milers de cotxes de les carreteres de Mallorca i passar-los al transport ferroviari per tal de reduir els milions de tones d'emissions de CO₂ i gasos contaminants que anualment aboca el transport per carretera a l'atmosfera.

És necessari fer atractives les tarifes dels bitllets senzills i dels abonaments, augmentar la capacitat, millorar el confort, la informació, l'atenció al públic, l'eficiència i l'ampliació horària del servei per tal de captar per al transport ferroviari el màxim nombre possible de nous usuaris.

El fet d'introduir bonificacions progressives en els preus en funció de si viatgem més ò menys, però que tanmateix les bonificacions caduquen cada mes, no farà que els usuaris viatgem més en el transport públic del que realment necessitem.

El nou sistema moneder podem entendre que si resultarà beneficiós per a les empreses privades proveïdores de serveis de transport per carretera i també per a determinats usuaris del tren que viatgin moltíssim cada mes, però de cap manera resulta gens atractiu per a la immensa majoria d'usuaris que no superem els 40 viatges mensuals. Els beneficis de la targeta moneder tan celebrats aquests dies passats per determinats administradors públics, deixen d'existir per als usuaris els mesos amb dies de baixa laboral, dies lliures o vacances, també quan parlem de treballadors amb contractes precaris, temporals, fixos discontinus, etc.

Necessitem que la Conselleria de Transports vegi el transport públic i especialment el transport ferroviari com una necessitat social, una manera més de combatre l'emergència climàtica, de reduir la saturació i els accidents de trànsit a les carreteres i no com una atracció, un passatemps o un caprici dels usuaris que s'aprofiten de la inversió pública.

Guillem Ramis, membre de l'Associació d'Usuaris del Tren.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per nofret, fa mes de 3 anys

per Lluis, Imagino que no disposes de la targeta intermodal i desconeixes el que passa. Els usuaris de la targeta intermodal estarien ben contents de tenir una targeta com la de s'EMT, una targeta moneder que no fa embulls i que sempre descompte la mateixa quantitat per cada viatge, que amb 37,00 euros pots obtenir un abonament per fer viatges indefinidament durant tot un mes i que en cas de pèrdua ò rompuda de la teva targeta, el Consorci de Transports de Mallorca no te penalitza amb 8 euros ni te roba el teu romanent pendent de la targeta.

Valoració:6menosmas
Per Lluís, fa mes de 3 anys

Aquest sistema tarifari que ara apliquen an es tren ja funciona fa molts d'anys amb ets autobusos de s'EMT de Palma: beneficia sobretot ets usuaris que agafen quatre autobusos cada dia durant tot es mes, sense fallar cap dia. Hi han d'anar a fer feina es diumenge i tot!

Valoració:2menosmas
Per Jaumepensava, fa mes de 3 anys

Per a poder privatitzar del tot SFM, primer cal assegurar el seu desprestigi social, que resulti un servei car tant pels usuaris com per l'administració, que els seus treballadors no es sentin identificats amb el servei públic, que SFM sigui una empresa poc eficient i que els usuaris estiguin descontents. Sembla que a poc a poc ho estem aconseguint.

Valoració:9menosmas
Per Guillem Fullana Vanrell, fa mes de 3 anys

Enhorabona per l'escrit Guillem i per ajudar a fomentar el transport ferroviari a Mallorca.
Ben cordialment,
Guillem Fullana

Valoració:10menosmas
Per Antonio Rebassa Frau, fa mes de 3 anys

Muy bien Guillem. Si hubiese unas cuantas personas como tú el transporte público y las comunicaciones, en nuestra Comunidad, dejarían de ser tercermundistas. Adelante, no aflojéis.

Valoració:10menosmas
Per Antonio Rebassa Frau, fa mes de 3 anys

Muy bien, Guillermo, con unas cuantas personas como tû quedarían solucionados muchos problemas de comunicaciones. No aflojéis.

Valoració:6menosmas
Per i al revés?, fa mes de 3 anys

I al revés?
Es bitllet senzill com fins ara. Si un viatge costés 8 € de despesa a societat, es redueix per ajudar a usuari. No sé si seria molt, per exemple 4 €?
Però amb ses targetes, tot i ser el més barat, fer un increment segons s'usen. Que es primer viatge fos com regalat, a 1 cèntim, i es següents cada cop més cars, pes cas, fins a 3 € o així

Valoració:-3menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente