algo de nubes
  • Màx: 18°
  • Mín: 15°
15°

L'Islam i l'evolucionisme

Nosaltres, els animals (12)

De totes les idees científiques la que ha tengut més problemes amb les religions imperants ha estat, sens dubte, el darwinisme. He comentat en altres ocasions els equilibris que ha hagut de fer l’Església Catòlica per fer compatible el que ensenyen les Sagrades Escriptures amb el que ensenyen els científics evolucionistes. M'agradaria dir avui que la religió musulmana –la religió del futur?– té tantes dificultats com la nostra –la vertadera?– per conjuminar allò que diu l'Alcorà amb el que diuen els biòlegs defensors de la selecció natural. Citaré per això alguns paràgrafs de l'Alcorà relatius a la creació per a que vegeu vosaltres mateixos les dificultats que acab d'esmentar. Diu el llibre

“Al·là creà els cels i la Terra en sis dies, després es va establir sobre el Tron” (Alcorà 7:54)

“Creà set cels en dos dies, i decretà per a cada cel les seves ordres i va embellir el cel d'aquest món amb estels lluminosos que són una protecció. Aquest és el decret del Poderós omniscient” (Alcorà 41:12)

“Hem creat l'home d'argila, de fang manejable” (Alcorà 15:26)

Com podeu imaginar ni a sufís ni a xiïetes els ha estat fàcil fer compatibles els paràgrafs que he citat de l’Alcorà amb la doctrina de l'evolució. De tots els arguments que conec destinats a aquest fi només n'hi ha dos que trobi ocurrents. El primer diu que les idees de caire religiós es diferencien de les científiques en que aquestes segones només pretenen explicar com han succeït les coses mentres que les primeres –les religioses– expliquen quina és la finalitat i el sentit de les coses. El segon argument és aquell que diu que el creacionisme només es refereix a l'aparició de l'home sobre la terra. Que abans les espècies seguiren les lleis de l'evolució i que al final, quan ja havien aparegut totes, Déu creà el primer home. Ho comparen a un joc de dominó en que Déu posàs la fitxa que tanca la fila. Quan veig alguns del meus amics no em puc estar de pensar que aquesta darrera fitxa ha estat el doble sis. 

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per Aturmeda, fa mes de 7 anys

La característica que més defineix el tarannà de molts de mallorquins (sobretot llubiners i algaidins) és la MALA LLET.

Valoració:1menosmas
Per Na Nofronya, fa mes de 7 anys

A Algaida, a Ca'n Manila tenien una merceria, i quan entravem dones a comprar sostens, sa mare els mos mostrava mig d'amagat, pero el veiem a ell, que estorjat darrere una cortina, talaiava tot lo que podia.
Viciosot!
Sr. Bujosa, vosté que sap escriure bé i el coneix molt, mos conti coverbos d'ell, que son molt gustosos, i deixi anar aquell des gorrionets!

Valoració:1menosmas
Per Es Tortet, fa mes de 7 anys

Me'n record que quan anàvem a l'Escola Normal, n'hi havia un 10 anys més vell que nosaltres, que per no res plorava. Era nebot d'un mestre.
Quan li pegava la plorera perquè li havien posat un 4 o cosa d'això, anava a plorinyar damunt les espatlles d'en Manila, i plora que plora, i al final acabaven bramant tots dos.
Feien riure!

Valoració:2menosmas
Per Tamborino, fa mes de 7 anys

Jo vaig fer sa instrucció a Aviació amb en Janer Manila, i record que feia moltes mestressades. Sobretot una nit que feiem escándol i ens tregueren a fer "Paso ligero".
Era una cosa fora mida.
Mos conti coses d'ell que tenguin sustancia, que n'hi ha moltes. Vosté ho sabrá contar molt bé.

Valoració:2menosmas
Per Can Fullana, fa mes de 7 anys

Es secret des Seminari, era que hi gordaven sa somera de Madò Truca, i ara sa cadira des Capellà Joia.
I hei havia una cheka que li feia molta por.
Sr. Bujosa: Barati en Darvin pen "Ramoneta", i multiplicará es lectors i es comentaris.
Ja heu vourá!

Valoració:4menosmas
Per En Bondat, fa mes de 7 anys

Me parex que mai arribarem a sebre que puñetes hei havia a nes Seminari cuant ell hi era.
Una dona algaidina mos deia que hei gordaven "polvos de calavera".
Mem si voste heu aclarex duna vegada!
Pensi que "En Ramoneta", en Manila, es molt mes famós que en Darvin dets animalons.

Valoració:3menosmas
Per En Pedro Mena, fa mes de 7 anys

Veo que Biel Ramoneta gana con mucha ventaja. Yo me acuerdo de cuando hizo un discurso para Don Alfonso, el Director de la Escuela, cuando este regresó a Valencia con Doña Amparo.
Si escribe cosas de el, lo leeran mucho en Algaida y muchos maestros y alumnos de Son Ferriol. Es un pozo sin fondo.
Se puede contar de todo, ya desde niño.

Valoració:4menosmas
Per Cucala, fa mes de 7 anys

Veig que m'han posat un negatiu en vermell al meu comentari. Sap que vol dir això Sr. Bujosa? Idò que als lectors els interessen molt més els coverbos de'n Manila, que l'evolucionisme comparat. Si està clarissim!
Aprofiti ara que en donen!
Jo ho faria!

Valoració:2menosmas
Per Llubiné, fa mes de 7 anys

L'altre dia ja vaig escriure sobre en Manila, i la gent del poble m'ha dit que anava errat: no eren ametles lo que va roegar sa vella den Manila, eren avellanes.
Dit això, he de dir que per Llubí mai li sentirem contar coses des Seminari, però ara tot es poble va alçurat i vol sebre "Es misteri des Seminari".
Toqui aquest tema per favor, Sr. Bujosa. Només el títul ja enganxa:
"Es secret des Seminari"

Valoració:4menosmas
Per "Castella mos roba", fa mes de 7 anys

1. Se empra mal la paraula islam, pertoca mahometisme.
2. Els alcorans den Mahoma, o els que se li atribueixen no són els únics ni el únic.
A tals seguidors, den Mahoma, lis pertoca anomenar-los "mahometans".
Els mahometans no se poden incloure com a musulmans.
Totes aquestes "sures" solen tenir origen babilònic o mesopotàmic. Podrien dir que són més velles que el pastar.

Valoració:-3menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente