Les protestes i casserolades que es produïren ahir en una cinquantena de centres docents balears contra les retallades del Govern Bauzá són la més clara mostra de fins a quin grau arriba la indignació de professors, pares i alumnes. El Consolat no amaga els seus objectius: més estudiants per classe, menys professors i més hores de feina.
En conjunt, significa la lenta però imparable degradació d'un servei públic que era modèlic i que ara, amb temor, comença a albirar la foscor del retorn al tercermundisme d'aquella escola pública dels temps del franquisme, plena de mancances i de frustracions.
La crisi castiga de ple els pilars de l'estat del benestar, l'educació i la sanitat. El Govern Bauzá s'ha convertit en l'abanderat arreu de l'Estat d'emprar les tisores fent mal als punts més sensibles de l'autogovern. El president hauria de recordar que pot deixar molt marcat i ferit el seu partit amb vista al futur. Sense sensibilitat ni finura no es pot gestionar una crisi econòmica.
Els recursos estaven molt mal organitzats i desaprofitats (amb excepcions lloables).
És necessària una reorganització racional i exempta de politització (va per tots)
Uns han malgastat frívolament els recursos amb un paternalisme que res soluciona i que només serveix per escriure conclusions il·luminades a les "memòries" que ningú no llegeix. I els altres retallen salvatgement sense cap tipus de contemplació dels problemes específics que tenen alguns centres.
Tant uns com els altres utilitzen el tema de l'educació per fer-se propaganda i no solucionen els problemes reals i ja ancestrals que hi ha.
Tant uns com els altres han vengut a bé (encara que el psoE ha estat el gran responsable, el pp ho ha consentit) que l'alumnat que no assolia els objectius any rere anys des de Primària anàs superant cursos fins arribar a fer els devuit sense una base mínima i cap possibilitat d'aconseguir el títol d'ESO. La filosofia de "qui dies passa anys empeny" ha dominat l'esperit de l'alumnat i la de l'esforç ha destacat per no ser-hi més que en els casos d'alumnat del tipus "sobrevisc en qualsevol situació".