El conseller Company fou ahir molt contundent, clar i precís en el Parlament a l'hora d'explicar que el tren i el metro surten molt més cars al Govern que no els autobusos. Mostrà així a les clares la filosofia de l'actual Consistori: aposta per l'asfalt i no per les vies. Això, a la pràctica, vol dir que avançam cap a una reducció de serveis del transport públic per tal de retallar despeses. També significa un important gir en les estratègies de diferents governs balears que impulsaren el tren i el metro, cosa que no passava quan Mallorca estava molt més supeditada al Govern central.
Quan l'any 1983 s'assolí l'autonomia, només funcionava una línia de tren: la Palma-Inca; la resta havien estat suprimides en el decurs de les dues dècades anteriors. Va ser l'impuls de diversos presidents (Matas, Antich...) el que féu possible més línies de tren i el metro. Ara sembla que tornam enrere, com si Mallorca no pogués mantenir una xarxa de transport ferroviari, com si deixàssim de banda el futur.
El Govern, el tren i el metro
L’increment dels serveis de tren i de metro ha estat un assoliment de l’autogovern, que ara fa marxa enrere
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
Comentaris
Pàgina 1 de 1
Pàgina 1 de 1
Está clar que el nostre govern considera el transport públic com a una cosa totalment inasolible per a la nostra comunitat i que el model privat de transport, basat en el american way of life, és l'únic que ens podem permetre. Peró em deman si aquest interés per no estendre el metro no serà per interessos urbanístics als territoris propers a les vies? També em deman com poden apostar per col·lapsar més un sistema circulatori sempre al límit del col·lapse definitiu? No sé són coses que me venen al cap