Estigmatitzar els ensenyants

TW
3

No s'ho paga furgar en les contradiccions que suposa l'aposta de Bauzà per ampliar l'horari de l'escola, un any després que el seu partit no signàs el Pacte per l'Educació a Catalunya, ni que "més escola" vol dir "més administració", mentre ells plantegen a l'inrevés la fórmula. El que m'emprenya, i molt perquè vénc del món educatiu, és que la proposta per a millorar els resultats escolars se centri en l'escola, talment aquesta en fos la causa principal. Amb els seus robatoris han aconseguit desprestigiar la funció del polític fins a la nàusea i ara persegueixen fer el mateix amb el professorat que, ben segur, no admetrà augments de la càrrega laboral sense contrapartides.

Els estigmatitzaran, perquè és molt més senzill centrar les culpes del fracàs escolar en els ensenyants que reconèixer que és la societat que el fomenta quan deïfica els doblers i menysprea la cultura i el patrimoni. Abans de mirar cap als mestres, podrien demanar-se quants d'ells i dels seus socis especuladors són un bon exemple perquè els infants s'esforcin a fer qualque cosa més que doblers amb canines submissions i tèrboles complicitats.