Mas president, càstig al Tripartit
Mas té el suport per a un lideratge fort, tot i no tenir la majoria absoluta. Al seu voltant hi ha molta atomització
Tot i haver quedat a sis escons de la majoria absoluta, la victòria de CiU i del seu líder, Artur Mas, és indiscutible. Ha obtingut 62 escons, mentre que la segona força, el PSC del fins ara president Montilla, en té just 28. És tan enorme la diferència del primer al segon i tan gran l'atomització de les forces minoritàries, que Mas pot cercar suports de la manera que vulgui. Els catalans volien un lideratge fort en temps de crisi i ja el tenen. Mentrestant, el Tripartit ha perdut més de 20 escons i quasi mig milió de vots. La crisi de Zapatero li ha passat factura. ERC ha d'obrir un període de reflexió sobre el suport a Montilla.
Des d'una òptica nacionalista i no subjecta a Madrid, les forces catalanistes (CiU, ERC i Solidaritat) avancen en conjunt i obtenen 75 diputats (sis més que abans). Des d'una visió de política espanyola, els socialistes retrocedeixen i el PP avança fins a ser la tercera força de Catalunya. És un panorama complex per a les minories que fa més fàcil la tasca d'Artur Mas.
També a Opinió
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- El batle de Petra comercialitza un allotjament turístic gràcies a haver mentit en la Declaració Responsable inicial
- Dues diputades de Vox tornen a muntar un espectacle al Parlament i s’insulten entre elles: «gilipollas» i «sinvergüenza»
- El primer tinent de batle de Petra va construir una bodega il·legal
- Nova junta gestora de l’OCB d’Inca
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Per quatre clovelles de pipa (perquè no hi ha doblers), Artur Mas disposarà del vot de Puigcercós.
MOMENT GUAPO GUAPO: http://www.vilaweb.cat/noticia/3818079/ciu-dona-primers-detalls-victoria.html