És clar que, en el lliurament progressiu dels serveis generals a l'empresa privada, unes comunitats hi pateixen més que les altres. Encara no s'ha trobat la fórmula que equipari la mobilitat dels illencs amb la dels pobladors dels territoris continentals de l'Estat i, així i tot, la nostra comunitat, tant pel que fa a les comunicacions entre illes com amb l'exterior, viu perennement sota amenaça. L'inventari de contingències que poden repercutir en les tarifes de les companyies aèries i marítimes és alarmantment extens, mentre que la nostra capacitat d'incidir en la formació d'aquestes tarifes és molt limitada i, pel que fa al transport aeri, ho continuarà sent mentre el Govern de la comunitat no tingui una influència decisiva en el control illenc d'AENA.
Aquesta és una qüestió en la qual la política illenca no ha fet la pressió necessària per canviar els criteris vigents, d'un centralisme inamovible. Altrament, la Comunitat no es veuria obligada a estar ininterrompudament a la defensiva, per d'evitar que els problemes financers de les companyies repercuteixin tan negativament en la nostra economia. Iberia, que ha anunciat possibles suplements per facturació, té l'experiència suficient per fer l'excepció illenca, però no és així en el cas de tantes de baix cost, absolutament insensibles a la nostra condició.
A la defensiva
Les contingències que poden incidir en l'augment de les tarifes del transport obliguen els illencs a estar a la defensiva
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
Comentaris
Pàgina 1 de 1
Ses companyies aèries de baix cost no haurien d'existir perquè es transport aeri és molt contaminant, molt més que no es marítim, i això ja suposa un alt cost ecològic que hauria de figurar en es preu des billet, així que tocant a transport aeri no hi hauria d'haver-hi mai baix cost
Perquè no xerrau a l'editorial del paperingo d'UM i la seva ànsia psicòpata per urbanitzar més i més l'illa? Avui no toca? Mal paper que estau fent en aquest diari... em sap greu però em passo al Diario de Mallorca. Un lector menys...
Pàgina 1 de 1