La veu que corprèn
Feia comptes titular l'article d'avui «La fallera», parlar d'alguns dels significats que té (des de «valenciana que volta per les falles» o la marca d'arròs que s'hi inspira fins a «ganes de fallar») i fer referència a la decisió del TSJIB d'anul·lar el Decret 162/2003 impulsat pel conseller Rodríguez que rebaixava el nivell d'exigència de català als funcionaris que s'havia establert pel Decret 25/2001, el qual, ara, torna a ser vigent. Perquè, segurament podríem atribuir fallera al seu impulsor; és a dir, naturalment, «ganes de fallar, de fer les coses malament». Què va impulsar aquesta rebaixa de nivell, sinó un populisme groller? Volien fer qualque cosa per demostrar que l'anterior govern havia fet excessos en el tema de la llengua i decidiren rebaixar el nivell de català per a l'accés a la Funció Pública o per a la promoció interna. I la rebaixa significà, evidentment, situar-lo més avall del nivell adequat a les funcions pròpies dels diversos llocs de treball. I, com que ho sabien, no se'ls va acudir altra cosa que compensar-ho amb un altre bunyol: oferir dies de vacances als funcionaris que assolissin un nivell de català superior del que el nou decret demanava; i, per tant, una manera d'encarir el cost del funcionament de l'Administració. Però no només mostraren fallera en el desencert pràctic de la modificació, sinó en la manera de fer-ho, la qual cosa ha permès que el recurs presentat per CCOO hagi aconseguit que els tribunals, tot i que sovint fallen (sempre que decideixen en castellà), en aquest cas l'hagin encertada i hagin resolt anul·lar el decret (com abans ja havien acordat anul·lar el decret 176/2003, que també era producte de la mateixa fal·lera, la fallera).
També a Opinió
- El conseller d’Educació diu que fa comptes augmentar la segregació del alumnes per raó de llengua, però no aclareix amb quin pressupost
- La Xarxa Educativa es mobilitza contra l'acord PP-Vox: «No toleram aquesta agressió cap a la nostra identitat, cultura i llengua pròpia»
- Un grup de persones amb camisetes verdes es planten davant Prohens per denunciar 'el pacte de la vergonya'
- Un centenar de residents estrangers de Calvià obtenen el diploma de foraster
- Els treballadors d'IB3 faran vaga
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.