cielo claro
  • Màx: 32°
  • Mín: 25°
28°

La política de trànsit i les morts a les carreteres

Sr. director: «Esperam que l'any acabi amb menys de 3.000 morts». La frase va ser pronunciada pel ministre de l'Interior, el qual considerava que si fos així es complirien els objectius de la DGT després de les diferents mesures empreses durant l'any per reduir la sinistralitat a les nostres carreteres, reforma del Codi Penal inclosa.

Ja tenim Rubalcaba, com sol ser costum, posant-se medalles.
Per desgràcia, el nombre d'accidents continua sent tan elevat a les carreteres espanyoles que qualsevol reducció ens sembla una notícia positiva, encara que parlem que el nombre de víctimes mortals s'apropi a les 3.000.

L'entrada en vigor de sancions més dures, que castiguen fins i tot amb penes de presó els infractors, i l'important augment dels controls d'alcoholèmia són mesures necessàries per aconseguir que els conductors es conscienciïn del perill i la responsabilitat que implica posar-se davant el volant. No obstant això, pens que sempre seria millor l'educació que la sanció. Però ja es veu que la primera, l'educació viària, no funciona entre altres coses perquè tampoc funciona l'educació general.

Després hi hauria l'exemple, però si el mateix director general va a 130 quilòmetres per hora per una carretera que el seu límit són 90, malament anam.Si després de les contundents mesures punitives en el Codi Penal no baixam més que en uns quants, el fracàs és monumental. No hi ha motius per a les medalles.

Jaume Catalán Díaz. (Rebuda per e-mail).

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.