Reformes de debò
Les dades sobre la baixa matriculació d'alumnes d'educació primària i secundària a l'assignatura de religió catòlica que ahir publicava DdB em confirmen en la perplexitat: com és possible que la qüestió de la presència de la religió a l'escola estigui centrant el debat sobre la reforma educativa? Bartomeu Picornell, a l'article de la contraportada d'ahir mateix, posava el dit a la nafra: les reformes educatives solen servir per fer renou. Mala cosa quan s'obvien o es menystenen les qüestions realment essencials que hauria d'abordar una reforma educativa que de veritat persegueixi una millora substancial en la qualitat i l'eficiència del sistema educatiu. Bona part de la intel·lectualitat progressista ha vessat rius de tinta per defensar i argumentar la laïcitat de l'escola pública. I no dic que aquest debat no sigui interessant i necessari, però és trist que tanta insistència hagi desplaçat la discussió sobre altres aspectes infinitament més importants, com poden ser les causes profundes del fracàs escolar, el finançament del sistema educatiu, la distribució de competències entre l'estat i les comunitats autònomes, l'elaboració d'uns currículums més eficaços i digeribles, la innovació tecnològica dels centres educatius, la connexió entre la comunitat educativa i els serveis socials, la millora i modernització dels materials didàctics, o els problemes de motivació que pateixen un nombre massa gran d'alumnes... i de professors i professores.
- La defensa de la llengua de Toni Nadal: «A Mallorca xerram català, no mallorquí»
- PP i Vox voten en contra d’invertir tres milions d’euros en ajudes a petites explotacions agràries
- Una vintena de pobles de Mallorca preparen marxes nocturnes simultànies pel proper 31 de juliol
- El primer tinent de batle de Petra va construir una bodega il·legal
- Els feixistes reaccionen histèrics contra Toni Nadal: «A Mallorca no parlam català, parlam mallorquí i espanyol»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.