Dilluns dia 5. El passat dia 5 se'ns avarià la línia telefònica
(o això ens pensàvem); sonava tot el temps com si comunicàs. Vàrem
cridar al 1004 i ens asseguraren que avisarien un tècnic. Després
d'un parell d'hores, un senyor que s'identificà com a tècnic ens
digué que el problema era que havíem donat la línia de baixa.
Nosaltres li vàrem dir que era impossible. Això no obstant,
continuà defensant la seva teoria. Al final aquell senyor tècnic
ens digué que tornàssim a cridar al 1004. Allà ens digueren que la
línia estava d'alta i que tornarien a enviar-nos un tècnic.
Dimarts dia 6. La línia funcionava. Però a les 17.00,
aproximadament, quedà morta completament. Tornàrem a telefonar al
1004 i ens repetiren la mateixa rondalla de sempre: que avisarien
un tècnic i bla, bla, bla...
Dimecres dia 7. Dia 7 se'ns presentà devers les 12 del dematí un
tècnic. Ens faltava una clau per obrir un traster per on passen els
cables i ens digué que es tornaria a presentar a les 18.00 o a les
19.00. No es presentà. A les 20.30 tornàrem a cridar al 1004 i una
senyoreta ens intentà convèncer que érem nosaltres qui havíem donat
de baixa la línia. Que no, que sí, que no, que sí... Després de 20
minuts admeté la possibilitat que s'hagués produït un error. Ens
digué que si realment allò que dèiem era ver (com si fóssim uns
impostors), que enviàssim un fax al 902 34 10 04 amb el DNI
explicant el que havia passat. Vàrem enviar el fax el vespre
mateix.
Dijous dia 8. De bon dematí encara no teníem línia. Vàrem anar a
La Caixa de l'avinguda Antoni Maura del Pont d'Inca (Marratxí) i
comprovàrem si tots els pagaments eren correctes. A La Caixa mateix
s'oferiren per telefonar al 1004. Els explicaren la mateixa
cançoneta: que havíem donat de baixa la línia per canvi
d'operadora. Evidentment, això era mentida. Més tard ens posàrem en
contacte amb un exempleat de Telefónica (que s'oferí per donar-nos
un cop de mà) i provà de fer algunes gestions. Ens explicaren la
mateixa història, ens remeteren al 1004. Al 1004 ens digueren que
tenien una carta nostra sol·licitant la baixa; ens asseguraren, a
més a més, que qualcú havia telefonat per interessar-se pel tema.
La nostra cara era ja d'estupor, ja que segons pareixia hi havia
qualque persona o empresa que havia suplantat la nostra
personalitat. Ens digueren que si hi havia un error ens
reactivarien la línia, però de moment continuàrem incomunicats i
sense cap explicació convincent.
El vespre de dijous dia 8 vàrem tornar a telefonar i, per
primera vegada, varen dir que era una «baixa no sol·licitada» i que
ens tornarien a reactivar la línia. Per tant, se suposava que
divendres o dilluns tindríem línia una altra vegada. Vàrem reclamar
una còpia de la carta que, segons Telefónica, havíem enviat
sol·licitant la baixa, tot argumentant que, si aquesta carta
realment existia, era un delicte molt greu de suplantament de
personalitat. Ens van dir que teníem tota la raó i que ho mirarien,
però, curiosament, al departament al qual havien de demanar aquesta
informació no els agafaven el telèfon. Van afegir que no ens
preocupàssim, que ho demanarien i ens telefonarien. Com podeu
suposar, encara esperam!!
Divendres dia 9. Tot el dematí esperant la reactivació i... res
de res!!! Devers les 16.00 hores vàrem tornar a telefonar al 1004.
Aquesta vegada ens passaren amb tres departament diferents. Després
de repetir les mateixes coses tres vegades, a la fi vàrem parlar
amb una persona que no responia als clixés de les senyoretes i
senyors del 1004. Després de diversos «momentitos», ens va dir que
si no l'havíem d'escridassar ens diria la veritat. I quina era? Que
divendres no ens podien reactivar mai la línia perquè l'ordre no
havia passat a les persones que havien de reactivar-la. Ens afirmà
(més convençut que el senyor del dia anterior) que ell mateix
enviaria aquesta ordre, però que després d'això no ens podia
assegurar quin dia exactament tornaríem a tenir línia perquè ja no
depenia d'ell. Per primera vegada, aquest senyor ens va dir que
això devia ésser un error de donar de baixa un número per un altre
(a la fi, una cosa coherent després de cinc dies seguits de parlar
amb el 1004!!!).
Els dies 10, 11 i 12: sense línia. A la fi, dia 13, recuperàrem
la normalitat. A partir d'ara, qui és el responsable d'aquests
caos?
Catalina Bestard i Mateu i Josep Antoni Calvo
i Femenies. Es Pont d'Inca (Marratxí).
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.