Tots i totes, veïnats i veïnades de Galilea i usuaris de la companyia Gesa-Endesa, que signam aquesta carta, volem expressar la nostra indignació pel despreci i l'oblit que ens ha tengut la companyia durant la fallida del subministament elèctric del passat divendres 9 d'agost quan, cap a les 16 h, i durant la temepsta elèctrica que patírem, un llamp impactà sobre un dels transformadors del poble, deixant mig poble sense llum.
Nombrosos veïnats ens comunicàrem amb el servei d'atenció al client i l'operadora ens indicà que fins a les 22 h no es podria restablir el servi. Més tard allargaren aquest termini fins a les 3 h, de dissabte dia 10, i finalment a les 7.30 h del matí arribà al poble un vehicle de la companyia amb els operaris que canviaren el plom fus i restabliren el servei elèctric a les 7.45 h.
El «bon» servei de la companyia Gesa-Endesa ha fet que mig poble de Galilea estigués 16 hores, des les 16 h de dia 9 a les 7.45 de dia 10, sense subministrament elèctric perquè un llamp havia fus un plom del transforador, avaria que solucionaren en 5 minuts i ens tengueren oblidats la resta d'hores. Tendrà en compte Gesa el greu perjudici que ha causat als seus clientes per la seva manca de professionalitat i de servei: les geleres, les conservadores i els congeladors descongelats, el casal de colònies a les fosques, els comerços i els bars restaurants que hagueren de tancar... per un plom fus?