Una Palma per als vianants
Cort ha decidit posar grans remeis al caos circulatori de Palma. La seva intenció és que sigui impossible creuar-la des de l'avinguda Antoni Maura en direcció a Cort i sa Gerreria. L'esgarrifosa xifra de 28.000 vehicles diaris per l'interior del centre antic, enterbolint la vida ciutadana i contaminant els edificis històrics, s'ha d'acabar per sempre, ja no en nom de la qualitat de vida que mereix la ciutat, sinó també des d'una perspectiva de salut pública. Així, s'ha d'aplaudir l'ampliació de la zona per a vianants del passeig del Born i el fet que els automòbils provinents de l'autovia i del passeig marítim tenguin més entrebancs per travessar el centre. Aquest projecte és una passa decisiva cap a la conversió del barri vell en una zona bàsicament de vianants i de recuperació de l'antiga Palma, que tan famosa es féu arreu del món. En tot cas, ara més que mai es veu la necessitat de construcció d'aparcaments subterranis que facin viables aquests projectes. Amb més de 900 vehicles per cada mil habitants, no hi ha altra sortida que fer aparcaments. Seria molt bonic que aquesta mesura no fos necessària. Però la immensa majoria dels que protesten perquè no en volen també tenen automòbil. I davant la constatació que ningú no vol prescindir del seu mitjà de transport privat, no hi ha altra solució que l'habilitació d'aquests aparcaments pertot arreu on sigui possible a l'anell que envolta el centre. I un cop aconseguit l'objectiu de fer un centre bàsicament per a vianants, Cort només haurà aprovat una de les assignatures que té per endavant per recuperar la Palma de la qualitat de vida. Perquè després, i d'una manera cada cop més urgent, resta el drama de l'Eixample, on la saturació de cotxes, la manca d'aparcaments i l'estretor de moltíssimes voravies fa literalment feredat. Però aquestes iniciatives s'han de fer pas a pas. Ara el més important és el centre com a espai històric i vital obert a tots els palmesans. No serà gens senzill aconseguir-ho, perquè quan es restringeix el trànsit a una zona es multipliquen els problemes en una altra. Però la passa s'ha de fer amb fermesa i convicció. Els temps en què el Born era el cor de Palma han de tornar. Les ciutats són per a les persones, no per als cotxes.
- La defensa de la llengua de Toni Nadal: «A Mallorca xerram català, no mallorquí»
- PP i Vox voten en contra d’invertir tres milions d’euros en ajudes a petites explotacions agràries
- Una vintena de pobles de Mallorca preparen marxes nocturnes simultànies pel proper 31 de juliol
- El primer tinent de batle de Petra va construir una bodega il·legal
- Els feixistes reaccionen histèrics contra Toni Nadal: «A Mallorca no parlam català, parlam mallorquí i espanyol»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.