nubes dispersas
  • Màx: 27°
  • Mín: 20°
19°

Quantes vies de cintura seran necessàries?

Torna a ser notícia el projecte del segon cinturó. L'única raó que es dóna per a la seva construcció des del Consell Insular és la de reduir el trànsit que col·lapsa el primer cinturó. Mentrestant, experts en el tema i també el grup de debat ECO (Opinió Ingeniers de Camins) coincideixen que aquest nou cinturó no solucionarà el problema de l'excés de vehicles. Una vegada més, es vol optar per l'alternativa més cara, més insostenible i més destructora del medi en lloc d'anar a l'arrel del problema.
Per justificar la construcció del segon cinturó és insuficient i inadequat apel·lar al pragmatisme o a una suposada «política d'integració», als quals fa referència el diari Balears al seu editorial de diumenge 9 de desembre. Des de fa temps se sap que no hi ha una única solució al tema del trànsit. Com tots els grans problemes, es fan necessàries actuacions en molts àmbits de les quals ja s'ha xerrat moltes vegades i només en destacarem unes quantes:
"Limitar el creixement de població.
"Millorar i utilitzar de forma més eficient les infraestructures ja existents (actual via cintura, camí dels Reis, xarxa secundària de carreteres, etc.)
"Apostar decididament pel transport públic.
"Limitar l'accés del cotxe a la ciutat i construir aparcaments als afores.
"Reservar vies pels bus"taxi.
"Habilitar carrils bici i zones tranquil·les per a vianants...
D'actuacions més sostenibles que la proposada segona via cintura n'hi ha moltes que funcionen i que permeten optar per un model de ciutat més a la mida de les persones i no dels cotxes. És una qüestió de voler intentar fer les coses amb una perspectiva diferent, més imaginativa i moderna. Tot això demana participació i consens tal com s'ha fet i s'estan fent a altres grans aglomeracions urbanes del món, des d'Amsterdam a Barcelona.

Però aquí la Presidenta del Consell Insular pareix que ha optat per les grans obres públiques a l'estil franquista, destructives del territori que les campanyes institucionals del mateix Consell Insular diuen voler protegir. Quan es col·lapsi la segona via de cintura es construirà la tercera, i després la quarta, la quinta, etc.

Antònia Llabrés Bernat. Palma.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.