Els pilots de la companyia Iberia amenacen de convocar una vaga si no s'arriba a un acord en la negociació del conveni col·lectiu. Amb independència de les raons que els assisteixin, la perspectiva d'una aturada en l'antiga companyia aèria de bandera ha d'omplir de preocupació tots els ciutadans i totes les institucions. En el cas de la nostra comunitat autònoma, si la vaga s'arribàs a convocar, qualsevol servei mínim ha d'equivaler a la prestació de tots els serveis. Sense transport aeri les Illes Balears es converteixen en una autèntica ratera. No és necessari referir-se a les pèrdues econòmiques que es poden produir. Basta considerar el problema en la seva dimensió humana. Per tant, les nostres autoritats haurien de començar a realitzar gestions perquè durant la possible vaga les Illes no quedassin en una situació de pràctica incomunicació amb l'exterior que, segons la durada del conflicte, podria esdevenir insostenible. Respecte de la companyia Ibèria, nomes es pot afirmar que els mites de l'eficiència privatitzadora en el seu cas han quedat en això, només en mites. Cada dia que passa disminueixen les destinacions i les freqüències. I aquí no existeix cap alternativa al transport aeri. u Una passa cap a la normalització
El Mallorca va decebre quan el consell d'administració de la societat anònima esportiva prengué la decisió de no normalitzar el seu nom. No obstant això, ahir arribà la bona notícia que la fundació que constituirà serà la del «Reial Mallorca». Hauria estat difícil justificar que el naixement d'una entitat amb una declarada vocació social hagués girat l'esquena a la nostra llengua. Per això, s'ha de felicitar els responsables de la decisió, que s'ha d'entendre com una demostració de plena voluntat d'anar més lluny en el camí de la normalització. Un equip com el Mallorca pot fer molt per la recuperació de l'ús social del català. Estam segurs que no serà la darrera bona notícia que ens arribi en aquest sentit.