nubes dispersas
  • Màx: 17.64°
  • Mín: 10.68°
10°

Alonso fa una lliçó magistral a Malàisia

L'asturià va treure el màxim profit a una excel·lent sortida per comandar la cursa de principi a fi i sumar la seva primera victòria amb l'escuderia McLaren-Mercedes

Fernando Alonso i el britànic Lewis Hamilton aconseguiren per a l'escuderia McLaren Mercedes un espectacular doblet en el Gran Premi de Malàisia, en doblegar els Ferrari del finlandès Kimi Raikkonen, tercer, i del brasiler Felipe Massa, cinquè, a la sortida.

Les poques o l'única possibilitat que tenia ahir Fernando Alonso per aconseguir la victòria passava per avançar el Ferrari de Felipe Massa, que ocupava la «pole position», abans d'arribar al primer revolt, i per això comptava amb un nou sistema de frenat, que funciona molt bé en fred i que donà el resultat esperat.

Aquesta vegada, no com li passà fa tres setmanes a Austràlia, Fernando Alonso sortí bé, s'emparellà amb el Ferrari de Massa, que a més es va obrir cap a l'exterior en arribar al primer revolt, i l'asturià l'enfilà per situar-se al capdavant de la prova. Però el millor era que el seu company d'equip, el britànic Lewis Hamilton, havia de sortir també com a Austràlia i aprofitant fins al darrer mil·límetre de pista i traçant per l'exterior el segon revolt, també anava cap a avançar els Ferrari.

Alonso podia destacar-se al capdavant a gairebé un segon per volta, mentre Hamilton Batallava per tenir darrere seu els Ferrari. Felipe Massa iniciava una maniobra d'avançament en arribar al quart revolt, en la cinquena volta, que acabava amb dues rodes fora de la pista i en el següent intent, una volta després, era tot el cotxe el que se sortia i en lloc de guanyar una posició, en perdia dues en benefici de Raikkonen i l'alemany Heidfeld (BMW Sauber).

En només sis voltes, en aconseguir avançar els Ferrari en la sortida al màxim i després defensant la seva posició, el debutant Lewis Hamilton havia fet més com a company d'equip de Fernando Alonso que l'italià Giancarlo Fisichella en les seves dues darreres temporades a Renault. Fernando Alonso comptava llavors ja amb un confortable avantatge de vuit segons, com Hamilton, mentre Raikkonen es limitava a seguir-lo sense intentar arriscades aventures com la de Massa.

Els Mclaren i els Ferrari anaven amb la mateixa tàctica, amb la qual cosa Fernando Alonso i Raikkonen s'aturaven en la volta divuit a repostar i a canviar pneumàtics, seguien muntant els blancs com en la sortida, i això permetia a Hamilton liderar una volta en aquest Gran Premi tal com va fer a Austràlia. Després de la primera aturada per a repostar, l'avantatge d'Alonso sobre Hamilton era d'uns nou segons i sobre Raikkonen de vint-i-un, amb la qual cosa la cursa estava gairebé vista per a sentència.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.