algo de nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 16°
16°

Lorenzo, el millor al GP d'Itàlia

El pilot mallorquí aconseguí la victòria en el circuit de Mugello després d'haver viscut una setmana especialment tensa en el seu entorn

103026
Jorge Lorenzo trencà ahir una mala ratxa. | REUTERS

El mallorquí Jorge Lorenzo (Aprilia) vencé ahir en el Gran Premi d'Itàlia de 250cc en el circuit de Mugello i superà la crisi que ha patit en el darrer mes en el que havia passar de liderar el mundial de la categoria a la cinquena posició. Jorge Lorenzo, que s'ha sabut mantenir al marge de la polèmica i el clima de tensió originat entre el seu pare, Chicho Lorenzo, i el seu mànager, Dani Amatriaín, parlà ahir damunt la moto.

La victòria del mallorquí no pogué ser més emotiva ni més emocionant. Lorenzo féu un increïble interior al pilot de San Marino Alex de Angelis en el darrer revolt, Bucine, de la pista toscana per presentar-se a la meta primer davant l'astorament dels milers de seguidors dels pilots transalpins i derrotar també el líder del campionat, l'italià Andrea Dovizioso (Honda), tercer per darrere De Angelis.

Lorenzo no guanyava des del Gran Premi de Qatar, en abril, quan encadenà dos primers llocs a Espanya i en aquest país, a més de dos millors temps en entrenaments oficials.

A Turquia les coses es començaren a tòrcer i, després de fer la «pole», el japonès Shuhei Aoyama (Honda) el tirà en el primer revolt. A partir d'aquí començà el seu calvari, un quart lloc en el Gran Premi de la Xina i una caiguda en el de França el feren caure en una forta crisi, agreujada la darrera setmana per les dures crítiques i acusacions del seu pare, Chicho, al seu mànager i director d'equip, Dani Amatriain.

Ahir, Lorenzo va estar incommensurable. No només aconseguí la «pole» el dia abans, sinó que sortí bé, ho féu en el segon lloc per darrere el japonès Juki Takahasi (Honda) i per davant l'italià Roberto Locatelli (Aprilia).

Després de la retirada del valencià Héctor Barberà (Aprilia) per un problema mecànic en la sortida de la prova, es formà un grup de set pilots: Takahasi, Lorenzo, Locatelli, Dovizioso, l'espanyol Àlex Debón i De Angelis, a qui s'afegí l'italià Marco Simoncelli (Gilera), que obririen forat respecte a la resta de pilots.

De Angelis comandà bona part de la cursa, amb el reste del grup a l'expectativa. En la volta 14, Lorenzo provà i es posà primer en el darrer revolt, en el mateix on ho tornaria fer al final de la prova, però Locatelli li tornà la jugada ben aviat. Simoncelli es quedà despenjat del grup quan faltaven sis voltes per al final per un problema mecànic. Llavors començaren els avançaments, tots contra tots, amb cinc pilots a vegades entrant en bateria al final de la recta de Mugello. Lorenzo va saber mantenir la sang freda en la darrera volta i s'endugué el triomf.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.