Amb la permanència a la butxaca i sense opcions de lluitar pels llocs de la UEFA, quan sembla que ja està tot dat i beneït per al Reial Mallorca en aquest curs, els homes de Gregorio Manzano tenen un bon motiu per deixar diumenge la pell sobre el terreny de joc: arriba el líder, el Barcelona, amb l’objectiu de sumar el punt que necessita per poder celebrar el títol de Lliga de manera matemàtica –sempre que una ensopegada del Reial Madrid dissabte a El Madrigal no precipiti els esdeveniments.
Al Mallorca se li presenta així un repte majúscul, consistent a derrotar un dels millors Barça de la història i posar punt final a una ratxa de sis victòries consecutives dels blaugranes a Son Moix. Una triomf davant el conjunt de Guardiola, flamant campió de la Copa del Rei i que enguany lluita per conquerir un històric triplet, en un Ono Estadi que molt possiblement presentarà la millor entrada de la temporada i en un duel que serà un dels punts calents de la jornada i, per tant, dels que tindran més ressò mediàtic, es presenta com una oportunitat immillorable per augmentar el prestigi del Mallorca, tant en l’àmbit col·lectiu com individual. Els vermells no derroten el Barça a casa des de la temporada 2000/01, quan s’hi imposaren per 2-0. A partir de llavors, els catalans sempre han puntuat a Palma empatant (0-0) el curs 2001/02 i guanyant (0-4, 1-3, 1-3, 0-3, 1-4 i 0-2) els sis següents.
Gregorio Manzano abraça la “teoria de l’autobús”
Un cop fetes les feines i aconseguit l’objectiu de la permanència, el tècnic del Reial Mallorca, Gregorio Manzano, ha començat a fer un primer balanç de la temporada en el seu blog de la pàgina web del club. El tècnic de Jaén hi recorda que “ha estat un any difícil” i s’apunta a una curiosa tesi per justificar els èxits de l’equip: La “teoria de l’autobús” de Jim Collins. “Coincidesc amb la seva teoria, que ve a dir que en la concepció d’un equip el més important és tenir la gent millor a l’autocar i els qui no són bons a fora, abans que se sàpiga cap on vols conduir-lo. Aquest aspecte ha estat una part del nostre èxit d’aquesta temporada: haver sabut trobar les persones adequades perquè pujassin a l’autobús”, comenta Manzano.