El teatre Municipal de Palma ja s'anuncia sota el nom de Catalina Valls, tal com proposà el PP en el passat ple de l'Ajuntament de Palma. La regidora de Cultura de Cort presentà ahir la programació d'hivern que es representarà al Xesc Forteza i al 'rebatiat' teatre municipal del passeig de Mallorca. Tot i això, encara no n'hi ha hagut la reinauguració oficial amb les autoritats, que es preveu en breu, segons indicà la regidora Nanda Ramon, quan s'hi col·locarà una placa en nom de la finada actriu i es farà propaganda de l'espai amb un nou logo.
De moment, el nom de Catalina Valls ja apareix en la pogramació escènica dels propers mesos, que enguany s'incrementa considerablement. Davant els cinc espectacles contractats l'any passat, enguany se n'han prevists vuit entre els mesos de gener i de maig: quatre al Municipal i quatre més al Xesc Forteza. Així mateix, la responsable de Cultura hi afegí que la d'enguany és una "oferta variada" que pretén "fidelitzar el públic en cada un dels espais". D'ençà del 2008, ambdós teatres han incrementat un 16% la xifra global d'espectadors, assenyalà Ramon.
La dita programació començarà dia 14 de gener amb el circ com a gran protagonista. Serà al Xesc Forteza amb l'espectacle Circus Klezmer. També al mateix espai s'hi podran veure l'obra Fora de joc, de Sergi Belbel (25 al 27 de febrer), i el polifacètic Pavlosky amb Angelhada, que serà un dels plats forts de les funcions del 4 i el 5 de març. Els seguirà el musical La casa sota la sorra (22 a 24 d'abril).
D'altra banda, la cartellera del Catalina Valls inclou la peça Iaios, d'Al Vent Teatre (5 i 6 de febrer); Cavallet de cartró (26 i 27 de febrer) i el teatre gestual de Paolo Nani amb La carta (25 a 27 de març), per cloure les representacions amb L'impossibilista, del 29 d'abril a l'1 de maig.
Totalment d'acord amb els dos comentaris anteriors.
Ja ens va caure malament que, després d'haver col·laborat en la renovació teatral a Mallorca amb les passades vitals activitats a Sa Calatrava, finalment, ens enflocassin el nom de Xesc Forteza al Teatre, construït, a més, en un discutible esponjament, tant mal endiumenjat i programat.