algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:
16°

Fracàs estrambòtic dels Ciutat de Palma en castellà: el jurat revoca el premi de novel·la concedit a una obra ja publicada

Imatge dels guardonats en l'edició dels premis Ciutat de Palma de l'any 2023. | Foto: E.P.

Fracàs estrambòtic i esperpèntic. El jurat del Camilo José Cela de novel·la en castellà, una de les categories dels premis Ciutat de Palma, ha decidit revocar el nomenament de l'obra guardonada pel fet que l'obra triada, 'Azul humo', de l'escriptora mexicana Antolina Ortiz, incomplia les bases de la convocatòria en haver guanyat un altre premi i ser una obra ja publicada.

Segons ha informat l'Ajuntament de Palma en un comunicat, els membres del jurat han designat una nova obra guanyadora en aquesta categoria d'entre les propostes literàries que optaven a ella, el nom de les quals es coneixerà aquest dilluns.

El jurat s'ha reunit aquest divendres amb caràcter d'urgència en constatar que la novel·la seleccionada, 'Azul humo', incomplia les bases del concurs i han decidit revocar el contingut de l'acta inicialment subscrita en relació amb la concessió d'aquest guardó. El lliurament dels Ciutat de Palma tindrà lloc dilluns que ve, dia de Sant Sebastià, en el Teatre Principal.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Sebastià Daurat, fa 20 dies
Tan ridícul és premiar novel·les en espanyol a Palma, com a Tolosa d
Valoració:9menosmas
Per El Quijote, fa 20 dies
L'any que ve hi presentaré El Quijote, a veure si guany.
Valoració:8menosmas
Per A Realitat; manco., fa 20 dies
Multinick, també tu vares presentar unes multiobres? Serien de tallar i enganxar!
Valoració:6menosmas
Per José Gabriel Sacares, fa 21 dies
Cap diferencia dels jurats de l'Ajuntament de Palma com el seu batlle, són castellans parlants i la dificultad de trobar gent amb cultura de ca nostra, a la indiferència a la història de Mallorca. Ajuntament ple de indiferencia amb la gent de Palma i manca altura de les autoritats al tipus de festa que significa San Sebastià.
Valoració:18menosmas
Per Joan Miró Font, fa 22 dies
Vos recordau de sa col·lecció Moré en es Casal Solleric, quasi tota de quadros falsos (només eren autèntics es des pintor que la presentava)? Va ser una carta d’un lector publicada a sa premsa sa qui féu caure de s’arbre es inútils responsables de cultura (?) d’aleshores. No aprenem
Valoració:18menosmas
Per Toni S., fa 22 dies
A les bases dels Ciutat de Palma hi diu : "Les obres que hi concursin han de ser originals, inèdites i de temàtica lliure". Quina barra, la novel·la "guanyadora" en castellà ja estava publicada i solament cal fer una cerca online i ja hi surt el llibre, no cal ni usar "intel·ligència artificial" per a descobrir-ho, a propòsit com podeu llegir a l'article, s'intitula "fum"...
Valoració:40menosmas
Per @Realitat, fa 22 dies
Els membres del jurat en castellà no s'han llegit les bases del premi? Si uns periodistes no ho haguessin descobert a temps els convocants del premi en espanyol i el jurat castellà haguessin callat? Resulta que un periodista va fer unes indagacions per internet i va descobrir el frau, això no ho podien haver fet des l'organització per a evitar fer el ridícul? Una altra cosa més que la quantitat de la qual en fas ostentació, el què compta és la qualitat, de les obres i de les persones. Cap de fava.
Valoració:10menosmas
Per Realitat, fa 22 dies
Se presentaron muchas más obras en castellano que en catalan
Valoració:-16menosmas
Per Jo, fa 22 dies
En Mallorca el castellano no es hablado por nadie. Hasta ULTIMA HORA, después de 130 años no ha tenido mas remedio que catatlitzarce. Una mas.
Valoració:8menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente