cielo claro
  • Màx: 32°
  • Mín: 25°
31°

Les tres darreres dècades de Joan Miró

La galeria Maneu ofereix fins el 19 d'octubre una petita retrospectiva del pintor

Diferents etapes, diferents tècniques, temàtiques, mides o missatges, però un mateix artista. Fins setze obres del pintor català Joan Miró s'exposen aquests dies, i fins al pròxim 19 d'octubre, a la galeria Joan Oliver «Maneu» de Palma, sota el títol Joan Miró. Pintures.

La mostra viatja, a través de les obres, en les creacions de les últimes tres dècades de l'artistes. Aquarel·les, tintes, olis, gouches, ceres o carbonets protagonitzen àmpliament les teles que, majoritàriament, «amb pocs colors expressen moltes coses», va explicar Joan Oliver «Maneu».

El gruix de l'exposició se centra en la dècada dels ansy 70. Segons el galerista, la mostra es podria dividir en dues parts. Per una banda hi ha «obres vistoses, en les quals les línies i els colors són més evidents» i, per l'altra banda, hi ha també «obres que destaquen per tenir una càrrega poètica més important».

«A Miró no li podem assignar una tècnica a una determinada etapa, anava alternant en cada moment de la seva vida, passava del més 'violent' a la sensibilitat, evidenciada en els traços o en l'ús del color,» va explicar Joan Oliver.

Per exemple, l'exposició recull l'obra Sense títol, de 1970, que és un gouache sobre paper de diari. «És una de les mostres de l'admiració de Miró per l'imprès i per l'obra gràfica», va comentar el galerista, que va destacar: «Ell va sentir un gran afecte pels periodistes i els mitjans de comunicació, va fer bastants dibuixos sobre fragments de diaris, però sempre amb un mateix missatge».

L'exposició compta amb tres peces destacades. Tête dans la nuit II, del 1972, «és un dibuix d'una gran sensibilitat i finor, que té molta història sense abusar d'excessius recursos expressius,» va assenyalar. Aquesta obra té molta relació amb Personnage, oiseaux, realitzada entre 1973 i 1977. Amb el mateix nom, Personnage, oiseaux, Miró té una altar obra, realitzada també en els mateixos anys, però en la que l'artista català va incorporar el llapis per als traçats i va optar per la tècnica de l'esquitxada.

Finalment, l'exposició recull dues obres dels últims anys de vida de Miró, en les quals «el que tenen el comú és la importància del color negre», va resumir el galerista.

L'exposició de Miró. Pintures va gaudir d'un gran ressò durant la passada Nit de l'Art.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.