Hi ha relíquies que queden amagades sota el subsòl urbà, d'altres resten immòbils dins un museu i n'hi ha que roden encara per les carreteres i autopistes. És el cas del mític Seat 600, que dimecres celebrarà 50 anys des d'aquell 27 de juny de 1957 en què, per 65.000 pessetetes, sortia a la venda un dels cotxes més populars que ha existit mai a Espanya.
A Mallorca, com a la resta de comunitats, existeix un Club d'Amics del 600; són devers 60 persones que cada mes treuen a passejar els seus 600 per tot Mallorca. Aquest mateix cap de setmana, per exemple, un grup del club ha viatjat amb el seu cotxe fins a Madrid, on participaren a una gran concentració. En aquesta trobada no faltaren ni José Àngel Escalas, president del club i propietari d'un 800 (mateix model que el 600 però amb 4 portes), ni José Lizancos, que anà a bord d'un flamant descapotable. Ells dos reconeixen estimar el seu cotxe, fins al punt «que el 600 dorm dins el garatge mentre el cotxe bo és al carrer». Reconeixen també que «si tinguéssim 20 anys seriem uns tunneros», encara que «nosaltres només hi posam detallets per saber que és el nostre». Del seu cotxe són incapaços de posar-ne un preu, fins al punt que «pel meu 800 me n'ofereixen dos milions de pessetes, però no està en venda», diu Escalas.
Calculen que a les Illes hi ha uns 200 models de 600 circulant. D'aquests, ara n'hi ha sis que han anat a Madrid. A una velocitat mitjana de 90 km/hora, sense aire condicionat i sense cap mena de comoditat, però amb el cor ben ple i el cap ben alt.