NURIA ABAD.Palma.
L'interès per la textura ha duit el pintor Claudio Capellini a experiments cada vegada més audaços amb els materials a la seva obra. Aquesta recerca ha consistit, en la majoria de les seves teles, en l'exploració de les possibilitats del collage. L'ús d'aquesta metodologia plàstica ha significat un important evolució estètica per l'artista, que el pròxim mes de març del 2005 presentarà les seves noves creacions a la galeria Hour Glass de Hebden Bridge (Regne Unit).
Proper al nou realisme, Claudio Capellini registra la realitat sociològica sense cap intenció polèmica. «El meu interès per la figura humana mai rau en la seva individualitat sinó com a element contextualitzat en una corporativitat, una part en relació amb un conjunt», explica l'autor. De l'ésser humà també li interessa la seva evolució o «la línia de deformació en el temps».
El pintor també admet que la seva obra està relacionada amb la visió més postmoderna del situacionisme, «una percepció de la quotidianitat existida a través d'imatges».
Àmpliament dedicat a la il·lustració de volums literaris i a la creació de llibres d'autor, una part dels treballs que desenvolupa dins d'aquesta vessant podrà veure's el pròxim cap de setmana dins del cicle «TertúliaUArt», organitzat pel diari britànic The Guardian.
El seu proper projecte, que ja es troba elaborant, segueix una línia filosòfica simbòlica a la qual l'artista pretén reflexionar sobre les condicions de producció de l'obra. Capellini seguirà una altra de les seves línies de feina, la de la instal·lació, per a la que farà servir les noves tecnologies, i altres llenguatges com la pintura, per dotar-la d'un caràcter «més contemporani».