algo de nubes
  • Màx: 19°
  • Mín: 11°
15°

La Mostra premia la crítica social de la cinta «The Magdalene sisters»

Julianne Moore i Stefano Accorsi, millors actriu i actor a Venècia

El LIX Festival de Venècia premià ahir la crítica social i religiosa del britànic Peter Mullan que, amb The Magdalene sisters, va obtenir el Lleó d'Or a la Millor Pel·lícula, premi assignat per un jurat presidit per l'actriu xinesa Gong Li. La nord-americana Far from heaven i la sud-coreana Oasis van figurar també entre les guanyadores, ja que van obtenir guardons menors per partida doble. The Magdalene sisters, que figurava entre les favorites, explica la història d'un dels internats gestionats per comunitats eclesiàstiques a Irlanda en els quals eren obligades a viure dones que havien estat mares solteres o víctimes d'una violació. L'últim d'aquests centres va tancar l'any 1966 i Mullan situa la seva història al començament d'aquesta dècada, com a contrast amb l'alliberament de la dona que començava aleshores a altres països.

Venècia va reconèixer, una vegada més, l'aportació del cinema asiàtic, en aquest cas de Corea del Sud, gràcies a Oasis, de Lee Chang-dong, que va obtenir el Premi al Millor Director i el de Millor Intèrpret Emergent, l'actriu Moon So-ri. La cinta narra la història d'amor entre un delinqüent discapacitat mental i una jove amb paràlisi cerebral, discutida per tots els qui l'envolten. Far from heaven, el correcte melodrama del nord-americà Todd Haynes «fet a la manera de Douglas Sirk», va veure premiada com a millor actriu Julianne Moore. De fet, no hi havia cap dubte que Moore s'enduria el guardó, tenint en compte el seu magnífic treball en aquesta crítica de la societat acomodada i hipòcrita dels Estats Units en els anys 50.

La mateixa cinta va obtenir el premi a la Millor Contribució Rellevant per a l'extraordinari director de fotografia Edward Lachman, que recrea de manera impecable l'Amèrica del Nord de fa gairebé mig segle. Més discutible és el premi com a Millor Actor de l'italià Stefano Accorsi pel seu paper del tormentat poeta de principis del segle XX Dino Campana, ja que la seva actuació, correcta, no havia cridat especialment l'atenció. El gran favorit en aquest apartat era el veterà actor francès Jean Rochefort a L'homme du train, de Patrice Leconte, una magnífica pel·lícula que no va obtenir cap guardó.

El Premi Especial del Jurat, una cosa semblant a un segon guardó, va ser per a Domm durakov, del rus Andrei Konchalovski, que ha signat una emotiva visió de la guerra de Txetxènia a través d'un grup de boigs d'un manicomi. La connexió entre la Mostra i el cinema asiàtic es va veure també en l'atribució a Xiao cheng zhi chung, del xinès Tian Zhuang, del premi a la Millor Pel·lícula en la secció Controcorrente, en la qual participen els films més arriscats i innovadors.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.