Big Mama, la coneguda cantant catalana de blues, es troba aquests dies a Palma per gravar al costat de Víctor Uris Soñar que no despierto, un tema que està inclòs en el primer treball en solitari de l'harmonicista mallorquí.
"Com va començar la vostra relació artística amb Víctor
Uris?
"Ens vam conèixer el 1988, durant un concert seu a la sala Celeste
de Barcelona. Jo havia escoltat el seu treball amb l'Harmònica
Coixa Blues Band i ell els meus amb Blueswing i The New Blues
Explosion.
"I quan començàreu a col·laborar?
"El 1991 vaig gravar amb l'HCBB el Walking Blues; el 1994, amb
Víctor i Amadeu Casas, El blues de la inflació; i el 1996 El blues
de l'ombra blava' els dos sols. A part d'això, Víctor ha participat
amb regularitat en altres discs i espectacles meus dels últims
anys.
"En quina situació es troba avui la música blues?
"S'està passant per un període de poques idees noves. Trob a faltar
bases rítmiques innovadores que sonin negres.
"És certa la fama de tranquil que té el músic de
blues?
"A la gent del blues no ens agrada que ens manipulin. Aquesta és
una de les raons per les quals no vam entrar en mogudes comercials.
A més, des dels seus orígens, el blues és una música que es toca
més entre amics.
"I la de ser trist?
"La gent del blues no és trista. Solen ser persones optimistes que
quan tenen una pena la canten per treure-la fora i així
exorcitzar-la. Ocorre una cosa semblant amb el flamenc. Comences
cantant tristeses i acabes el concert enmig d'una festa.