La ciutat de Palma s'ha convertit aquests dies en un plató gegant en el qual a diferents racons, carrers, cafès o cases museus, i a qualsevol hora es pot veure un grup de gent de la jove productora Moviement amb tots els aparells a punt per gravar. Amb tres curtmetratges sota el braç, Stanley y las inundaciones, El hambre i La mujer de mi vida, la cooperativa (que fins ara s'ha dedicat a fer publicitat i videoclips per a grups musicals com Sexy Sadie o Sunflowers) s'endinsa de ple en el món de la cinematografia.
De moment, els socis integrants, Regis Barbey, Núria Cano i Lluís Ortas, qui dedica amb el seu equip jornades d'entre 10 i 12 hores al dia per rodar, s'han centrat en la història de l'argentí establert a Barcelona, Juan Flesca amb Stanley y las inundaciones. Ortas explicava que aquesta és una història onírica sobre un al·lot que cerca una relació amb el seu pare que s'ha mort. Després seguirà El hambre de Pedro Riutort que comptarà segurament amb Antonia San Juan, i La mujer ideal d'Àngel Cubero.
Aquests són uns treballs que marquen la línia artística que duran a terme. Luis Ortas explicava que el que cerquen és que les seves produccions estiguin fora de l'àmbit comercial i se centrin en cinema d'autor i experimental. Una vessant cinematogràfica «en la qual hi ha un buit no només a l'Illa sinó a tots els Països Catalans», comentava. Així, aquestes pel·lícules de petit format es convertiran en la carta de presentació de Moviement ja que seran distribuïdes per tots els festivals i certàmens televisius.