La plaça de Toros de Palma acollirà dilluns que ve una de les darreres coreografies del conegut ballarí andalús Antonio Canales. Sota el títol de A cuerda y a tacón, l'artista abandona el «ball teatral» per cercar i investigar les arrels més pures del flamenc. Sense cap tipus de fil argumental, l'espectacle se centra en la música en directe, concretament en els diferents pals del flamenc.
El resultat és un espectacle del tot dinàmic i molt modern, però sense oblidar les arrels més pures del flamenc més gitano, del més «paio» i de la fusió de tots dos. Així mateix, amb ella Canales aconsegueix treure endavant la iniciativa pendent de realitzar una gran antologia sobre l'univers del flamenc mitjançant un intent aconseguit de bussejar en el passat d'aquest art popular que data de més de dos segles d'antiguitat.
El ballarí i coreògraf andalús estarà acompanyat damunt l'escenari per la jove promesa Juan de Juan. Ambdós delitaran el públic durant aproximadament una hora amb els passos de flamenc més diversos i l'acompanyament musical de cinc guitarristes, entre els quals es troba David Cerezuela, un piano i la percussió.
De la mateixa manera que la música, la veu humana juga un paper destacat a l'espectacle. Aquesta part de l'acompanyament serà a càrrec dels cantaors Montse Cortés i Antonio Suárez Guadiana, i als cors hi seran Luisa Carmona i Saira.