La soprano mallorquina Isabel Rosselló va presentar la setmana passada, a Barcelona, el volum Música femení singular, on recull el fruit de la investigació que ha duit a terme en els darrers tres anys. Tot va començar perquè ella volia preparar concerts amb un denominador comú: la música havia d'haver estat feta per dones. De fet, ja fa alguns mesos que la soprano va presentar el primer volum amb música feta per dones: Pauline Viardot, Fanny Mendelsohnn, Alma Mahler, Clara Schumman, ... són algunes de les compositores que es veuen reflectides en el compacte que du el mateix títol que el llibre.
«No vull enfocar això com un tema des de l'òptica feminista, sinó des de l'òptica de la justícia. No pot ser que s'amagui, que es tapi tota aquesta música», assegurà la historiadora palmesana.
Després d'endinsar-se dins aquest món tan desconegut, la historiadora es va trobar amb una quantitat considerable de material i, després de seleccionar-lo, va decidir editar el volum: «La veritat és que he trobat moltes de coses, però també és veritat que s'han mirat amb lupa. A més, a l'hora de fer el compacte, només m'interessaven les peces que anassin bé a la meva tesitura de veu».
Rosselló troba que aquesta música «és preciosa. També és perquè he anat seleccionant més i més». A mesura que s'aficava més en el món musical femení, va sorgir la necessitat d'escriure un llibre: «Que no és un simple catàleg amb noms i dates, sinó que he anat esbrinant per què l'obra d'aquestes dones ha estat apartada, ha romàs gairebé amagada». De fet, Rosselló ha fet un repàs a la història de la música femenina, des de la prehistòria fins a finals del segle XIX, quan sorgeix la possibilitat que les dones estudiïn a Conservatori i puguin donar a conèixer les seves composicions.