El Pi reclama el traspàs de la gestió dels aeroports a les Balears i acusa Aena de «gestió nefasta»
El Pi – Proposta per les Illes Balears ha tornat a posar damunt la taula la seva reivindicació: el traspàs de la gestió dels aeroports de les Illes al Govern i als consells insulars. Aquesta vegada, ho fa arran de les crítiques llançades per turoperadors internacionals, que alerten de la «imatge lamentable» que ofereix aquests dies l’aeroport de Son Santjoan, amb llargues cues, retards i deficiències logístiques.
També a Illes Balears
- El jurista Lluís Segura analitza la sentència del TC: «És una mala notícia per a la protecció dels drets lingüístics»
- Sóller: Un metge malmena una pacient catalanoparlant i li diu que com que ha vengut de fora, no està obligat a entendre-la
- Educació abonarà uns 35 milions d’euros als docents en compliment de la sentència que dictamina el retorn del 2,9 % a les nòmines
- Aquests són els guardonats als premis literaris Pare Colom 2025
- Els arquitectes de les Balears alerten dels perills de construir en rústic: «Serem un decorat de cartró pedra on serà difícil viure»
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Victor MenosCorrecte. I hem viscut 50 segles fora tanta connexió amb l'exterior. Un mallorquí tampoc no ha de menester anar a un puticlub. Ara, qui fa negoci amb la infraestructura surt tot d'una defensant que es mantingui funcionant. Em refereix, Víctor Menos, a la relació que deu tenir vostè amb els decents ports i aeroports. No pens que la tingui amb els puticlubs, Rasputín... les amigues del PSOEspañol... ni m'importa si les teniu.
Lluís Felipe Lorenzo GarcíaUn mallorquí insularista de tota la vida ha de menester menjar i beure.
Dir "ens públic" a una companyia que cotitza a borsa i que la seva gestió és valorada directament pels inversors, seguint el model liberal de privatització compartit amb les dretes espanyoles, catalanes i balears és curiós. És com si critiquen la gestió de Movistar sense ser-hi accionista. També crida l'atenció que un partit insularista defensi la gestió pública d'una infraestructura que afavoreix la integració dins Espanya. Un mallorquí insularista de tota la vida no ha de menester per res anar a l'aeroport i sortir de la illa. Recordem que un temps se sortia de Mallorca per fer la mili. El mallorquinisme dretà no ha d'estar interessat a mantenir amb doblers públics, en lloc del model privat actual, una empresa que millora l'espanyolització. En teoria hauria de demanar el tancament dels aeroports i, probablement, dels ports per implantar a Mallorca un model de vida independent i més sostenible. En definitiva, curiosa crítica des de la dreta liberal no espanyolista. Ara falten el Partit Comunista, Més i ERC defensant l'actual model que aposta per la cotizació a la borsa capitalista per tenir un fantàstic quadre: dreta mallorquina defensa millorar connexió amb Espanya i una gestió oposada a la privatització i els sobiranistes d'esquerra donen suport a la cotització a la borsa d'una infraestructura molt utilitzada. De fet, algunes crítiques a l'actual gestió provenen de la mateixa esquerra que fa costat al Ministeri de transports del Govern de Pedro Sánchez. Molt curiós. Gràcies per compartir les informacions.