El Pi – Proposta per les Illes Balears ha tornat a posar damunt la taula la seva reivindicació: el traspàs de la gestió dels aeroports de les Illes al Govern i als consells insulars. Aquesta vegada, ho fa arran de les crítiques llançades per turoperadors internacionals, que alerten de la «imatge lamentable» que ofereix aquests dies l’aeroport de Son Santjoan, amb llargues cues, retards i deficiències logístiques.
Des del partit asseguren que aquesta situació és «el reflex d’una gestió nefasta per part d’Aena», a qui acusen d’haver planificat i executat malament les obres d’ampliació, i d’actuar amb criteris purament recaptatoris. «Aena només sap munyir la vaca», han afirmat en un comunicat, lamentant que les Illes generin prop del 20 % dels beneficis de l’ens públic (uns 200 milions d’euros anuals) i, en canvi, no tenguin capacitat de decisió sobre el seu funcionament.
Entre les principals crítiques d’El Pi, destaquen el col·lapse als controls de passatgers, les dificultats en la recollida d’equipatges, l’estat de les zones en obres i l'augment de preus en serveis com els aparcaments. També denuncien «l’absoluta absència de criteri territorial» en la presa de decisions i reclamen la presència de les institucions de les Balears en òrgans de govern i supervisió aeroportuària.
«El que està passant a l’aeroport de Palma és inacceptable. No podem permetre que la porta d’entrada a la nostra terra doni una imatge de caos i mal servei», han expressat fonts del partit. «És hora de deixar de gestionar des de Madrid infraestructures fonamentals per al dia a dia de les Balears. Necessitam una gestió pròpia, amb criteris adaptats al territori i a la realitat social de les illes», assenyalen.
El Pi ha reclamat també una revisió immediata de les condicions laborals dels treballadors del sector aeroportuari, així com un pla de xoc per < garantir la qualitat i la seguretat durant els mesos de temporada alta.
Finalment, la formació ha reiterat el seu rebuig a qualsevol intent de privatització de la gestió aeroportuària i ha defensat que «els aeroports han de continuar sent públics, però gestionats des d’aquí».
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Victor MenosCorrecte. I hem viscut 50 segles fora tanta connexió amb l'exterior. Un mallorquí tampoc no ha de menester anar a un puticlub. Ara, qui fa negoci amb la infraestructura surt tot d'una defensant que es mantingui funcionant. Em refereix, Víctor Menos, a la relació que deu tenir vostè amb els decents ports i aeroports. No pens que la tingui amb els puticlubs, Rasputín... les amigues del PSOEspañol... ni m'importa si les teniu.
Lluís Felipe Lorenzo GarcíaUn mallorquí insularista de tota la vida ha de menester menjar i beure.
Dir "ens públic" a una companyia que cotitza a borsa i que la seva gestió és valorada directament pels inversors, seguint el model liberal de privatització compartit amb les dretes espanyoles, catalanes i balears és curiós. És com si critiquen la gestió de Movistar sense ser-hi accionista. També crida l'atenció que un partit insularista defensi la gestió pública d'una infraestructura que afavoreix la integració dins Espanya. Un mallorquí insularista de tota la vida no ha de menester per res anar a l'aeroport i sortir de la illa. Recordem que un temps se sortia de Mallorca per fer la mili. El mallorquinisme dretà no ha d'estar interessat a mantenir amb doblers públics, en lloc del model privat actual, una empresa que millora l'espanyolització. En teoria hauria de demanar el tancament dels aeroports i, probablement, dels ports per implantar a Mallorca un model de vida independent i més sostenible. En definitiva, curiosa crítica des de la dreta liberal no espanyolista. Ara falten el Partit Comunista, Més i ERC defensant l'actual model que aposta per la cotizació a la borsa capitalista per tenir un fantàstic quadre: dreta mallorquina defensa millorar connexió amb Espanya i una gestió oposada a la privatització i els sobiranistes d'esquerra donen suport a la cotització a la borsa d'una infraestructura molt utilitzada. De fet, algunes crítiques a l'actual gestió provenen de la mateixa esquerra que fa costat al Ministeri de transports del Govern de Pedro Sánchez. Molt curiós. Gràcies per compartir les informacions.