nubes dispersas
  • Màx: 14°
  • Mín:
13°

El Pi proposa l’adquisició de la finca i les antigues cases de sa Costera

238739
caminandopormallorca.es

El Pi-Proposta per les Illes Balears presentarà una moció en el pròxim ple del Consell de Mallorca perquè la institució insular compri les finques i les antigues cases de sa Costera, situades al municipi d’Escorca, al cor de la Serra de Tramuntana.

Aquest espai emblemàtic comprèn quatre propietats diferents: l’antiga Font des Verger (coneguda com a Font de sa Costera, amb les instal·lacions de l’antiga central elèctrica), les antigues cases de sa Costera i dues finques més. «Aquestes propietats, que ocupen un lloc estratègic entre sa Font, Cala Tuent i el Port de Sóller, constitueixen una de les zones amb més alt valor natural i paisatgístic de la Tramuntana», explica el conseller Antoni Salas, «a més de tenir gran interès ornitològic i de recerca».

«Sabem que algunes d’aquestes finques estan a la venda i això suposa una oportunitat única per incorporar-les al patrimoni públic», explica Salas. Amb aquesta iniciativa es vol garantir la protecció i conservació d’aquests espais, així com fomentar-ne l’ús públic responsable, ja sigui com a refugi, centre de recerca o espai d’interpretació de la natura de la Serra de Tramuntana.

«S’imaginen quin espai natural tendrien els mallorquins i mallorquines si el Consell adquirís aquestes finques? Quin ús podrien donar-los? Tota la ciutadania podria gaudir-ne», destaca el portaveu. «Aquesta és una oportunitat única per garantir la protecció d’un espai clau de la nostra Serra i posar-lo a l’abast de tots els mallorquins, amb usos sostenibles que respectin el seu valor patrimonial i natural i evitar-ne la degradació», insisteix.

«Aquesta proposta reforça el compromís d’El Pi amb la preservació del patrimoni natural de Mallorca i la cerca d’oportunitats que permetin millorar la qualitat de vida dels habitants de l’illa mitjançant la conservació i l’apreciació del seu entorn natural», ha assenyalat.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per @pere Mateu, fa 8 dies
Els pineros són els habitants de Pina. Hauries de cercar una altra expressió per referir-te als seguidors del PI.
Valoració:-1menosmas
Per Jbl, fa 9 dies
Quina bajanada Guillem

El PI defensa els interessos del sector primari com el primer.
A més defensa que no es perdi el patrimoni i que es fomenti la seva rehabilitació. Tant de bo més partits fessin el mateix.
És una vergonya com han acabat els nostres molins. En tenim.milers i tots a punt de caure.
Valoració:2menosmas
Per Guillem, fa 9 dies
El PI, es incapaç d'entendre que cal defensar tot l'escàs sòl rústic que ens queda a les Illes. Per això és centren en defensar llocs emblemàtics per a que els puguin gaudir els milions de turistes que ens visiten i engreixen el negoci dels urbanitzadors, empreses de lloguer de cotxes, hotelers, tenidors de d'habitatges dedicats al lloguer turístic, entre d'altres que no els importa el futur de les properes generacions de ciutadans de les Illes.
Valoració:3menosmas
Per Nacionalista, fa 9 dies
Molt bé El PI. Més mesures com aquesta !
Valoració:2menosmas
Per Pere Mateu, fa 10 dies
Pineros, foc a la barraca
Valoració:-4menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente