Més per Mallorca qualifica d’«indecent» la mesura de PP-Vox sobre els menors migrants
Més per Mallorca considera que la proposta de PP-Vox per sotmetre a menors migrants a proves dentals per determinar-ne l’edat és «indecent, indigne i va en contra de la normativa i dels protocols de drets humans i de les recomanacions del Defensor del Poble», ha expressat Marta Carrió, diputada de Més per Mallorca. El partit ecosobiranista critica que el Govern Prohens «doni ales, una vegada més, als discursos d’odi dels seus socis d’extrema dreta a canvi de mantenir la cadira al Consolat i aprovar els pressupostos del 2025».
També a Illes Balears
- Un diputat de Vox celebra al Parlament el triomf de Franco: «Feliç Dia de la Victòria»
- Destapen un nou policia espanyol infiltrat als moviments socials de Lleida
- Crònica d’un èxit: la Foraster’s Band es presenta en públic i desborda el bar Can Gaspar del Pla de na Tesa
- L'hoteler Miquel Fluxà, el primer mallorquí a la llista Forbes dels més rics del món
- Un exprofessor i exregidor de Santa Margalida, condemnat per abusos sexuals a una nina
18 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Al de sempre. Fidel.
I tu quants en tens a ca teva, beneitarro? Cap? Idò calla, racista confés.
Hay muchas maneras de solucionar esto y no recurriendo, necesariamente, a nuestra esmirriada Armada. Tampoco se debería descartar.
Quants acolliu a les vostres cases? Ni un. Els vostres néts ho pagarán amb sang quan tost aquests siguin els amos de Mallorca. Boixen molt.
"(...) cal tornar tota aquesta gent si volem sobreviure i no col·lapsar els serveis públics, habitatges, augment delinqüència..." Però, on vius tu? Encara no t'has temut que ja hi estam col·lapsats? I no precisament per les persones que arriben amb barcasses, sinó per les que arriben per Son Sant Joan. I hi incloc els grans delinqüents, blanquejadors de capital que prové de la droga, contraban d'armes i altres negocis bruts, els especuladors sense ànima, els traficants d'éssers humans, als quals llavors exploten o prostitueixen... Tenim el bo i millor de cada casa. Posau-vos tranquils, perquè això acaba de començar i, tal com va el món, anirà a més, com el canvi climàtic. "Aquesta gent" són persones i, quan la nostra gent patia fam o era perseguida, feien exactament igual. El món no tornarà a ser mai com abans perquè hem fet les coses malament, així que, repetesc, posau-vos tranquils, i no cerqueu caps de turc com alguns volen. Pensau per voltros mateixos, collons, que ja sou grandets! PS. Au, a posar negatius.
Vaja solució. Com ho fas per no permetre que surtin? Exèrcit a fronteres estrangeres? Clar que el problema comença a l'origen, però allà no hi podem fer res. On hem de fer és a ca nostra. Continuam sense una solució. Prova-ho altra vegada.
Si no permites que salgan de su pais, no habrá que devolverlos, pues ni llegarían ni se les suspiraría. "Cohones", tan difícil es entenderlo?
16 milions de turistes arribats fins al setembre... però, per a qualcuns quan els hi convé per a segons què, "les Balears son un territori molt petit". Depèn dels doblers que els hi aportin els forasters arribats. Sembla que qualcuns no saben interpretar —o interpreten per als seus i per al seu profit— la realitat, resulta que els 16 milions de turistes, necessiten que qualcú els hi serveixi els àpats cada dia, els hi netegi les cambres on sojornen, els transporti d'un lloc a l'altre, els entretingui, etc idò, cada dia calen més persones. Persones devers les quals (els mateixos que defensen la turistificació en massa i sense límits) gasten xenofòbia i segons ells col·lapsen serveis i habitatges, és a dir les consideren persones "inferiors" a ells i prescindibles. Més contracció és difícil de trobar. I la referència a l'Àfrica...
A la fi has mig contestat. Només mig. Perquè dius que els hem de "tornar". On? A la mar, amb una altra pastera? Jo tampoc no vull el problema, però si el tens l'has de solicionar.
Efectivament com diu l'article, resulta que les competències per a determinar l'edat dels nins i al·lots migrants no acompanyats, si es desconeix, no és pas del govern autònom de les Illes Balears, sinó que és la fiscalia qui ha de cercar les proves de l'edat, quan son necessàries i qui en última instància pot demanar de fer una prova òssia. Per la qual cosa la "proposta" té això que se'n diu, cap recorregut, zero, fum. Amb el PP-VOX en compte d'avançar anem sempre enrere per a no arribar enlloc.