EUIB: «No celebram conquestes, massacres, ni genocidis»
Esquerra Unida de les Illes Balears (EUIB) se suma, un any més, a les mostres de rebuig i de denúncia de «la manca d’humanitat, inclusió i pluralitat que representa el 12 d’octubre».
També a Illes Balears
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- La universitat ultracatòlica CEU desembarca a Mallorca
- [VÍDEO] Representen una obra catalanòfoba en un acte sobre discriminacions
- El batle de Petra comercialitza un allotjament turístic gràcies a haver mentit en la Declaració Responsable inicial
10 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Recordant que no s' ha de recordar.
És clar que tampoc celebraran el genocidi català a Mallorca ni les atrocitats catalanes a la resta de la Mediterrània. El "Desperta ferro!" dels almogàvers era cridat abans de fer còrrer la sang per tota la Mediterrània, i no eren castellans o espanyols.
Anant al fons de l’assumpte, deixant de banda l’accent, es increible que en aquestes alçades on les societats es suposa que evolucionen i q encara hi hagi aquesta manca d’humanitat terrible sobretot en l’imperialisme espanyol. El simbolisme i els manifests haurien d’anar en un altra sentit i mostrar mes respecte cap les altres cultures dels paisos que varen ser colonia. Com mes vagi més s’allunyaran de res que sigui espanyol o no voldran parlar espanyol i canviaran al angles que es q ja fan als EEUU
I sobretot si En Colom era català, i la gesta catalana!
Idò no celebrau la conquesta de Jaume I, esper. Ho dic perquè alló si que va esser una massacre. Vos recoman llegir el "Kitab tarik Mayuqa", aquesta massacre si que va esser en català. Ho dic perquè aquesta història ha estat escrita pels vencedors... catalans. Repasau-la una mica, please, amb els ulls dels vençunts.
Quines bestieses s'han de llegir....en castellà història no du accent.
"Historia", en castellà, no va amb accent gràfic.
Un dia així tan sols el celebren els expoliadors que se´n varen aprofitar, o els seus hereus, ningú més.
Els genocides que massacraren i espoliaren els pobles d'Amèrica, eren espanyols i a les ordres dels reis de Castella, res a veure amb Catalunya i la llengua catalana. Normal que la història els vencedors, sigui escrita amb sang dels indis però amb llengua castellana.
Qui hagi fet aquest dibuix tan wapo, que aprengui a escriure història en català.