algo de nubes
  • Màx: 24°
  • Mín: 19°
24°

El Consell fa un nou Pla de Carreteres, que preveu una xarxa de carrils bici i elimina 26 desdoblaments

Mobilitat i Infraestructures, ha incorporat, en coordinació amb el departament de Territori, a la modificació 3 del Pla Territorial, una esmena per suprimir o deixar sense efecte 26 noves variants i/o desdoblements previstos a l’actual Pla Director

El conseller de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca, Iván Sevillano, ha anunciat aquest dilluns, en roda de premsa, l’inici de la redacció del nou pla director sectorial de carreteres. Aquest pla «implicarà un model nou, més verd i resilient, que planificarà tota una xarxa de carrils bici i per a vianants, i que preservarà el territori i el paisatge de Mallorca».

Els eixos d’aquest pla nou són: la preservació mediambiental, territorial i del paisatge; la millora de les carreteres secundàries de Mallorca en detriment dels megaprojectes; el desplegament de vials cívics, carrils bici i formes de mobilitat sostenibles, i la dotació de més seguretat i fluïdesa al trànsit de l’illa. A més, eliminarà o substituirà variants i desdoblaments per rondes urbanes i optarà per pacificar els entorns urbans i reduir els cotxes als nuclis. «Avui és un dia important, perquè posam fi al model de carretes de la dreta, basat en el consum de territori i els megaprojectes», ha apuntat Sevillano.

El pla nou també té per objectius fer més segures les carreteres de Mallorca, millorar la fluïdesa del trànsit i optimitzar la mobilitat dins l’illa; a més de modernitzar la xarxa de carreteres de Mallorca i millorar-ne l’accessibilitat mitjançant diferents estudis com l’origen-destinació, estudis de modificació del mitjà de transport triat, etc. En la redacció, també es tindran en compte els trams de concentració d’accidents per a la seva eliminació. Tot això posant especial esment a la xarxa secundària de carreteres.

Sevillano ha destacat que «a més, no serà només un pla de carreteres, sinó que serà també un pla de carrils bici i per a vianants, ja que incorporarà una novetat molt important que no recull el pla director actual. Es tracta de tota una planificació de xarxa de carril bici i vials cívics per a Mallorca. Volem posar l’accent, de manera molt significativa, en aquesta qüestió, perquè estam convençuts que hem de continuar donant alternatives a la ciutadania per incentivar una mobilitat més sostenible i saludable».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per inca, fa devers d'un mes
Feim com a tard per a eliminar carreteres no? o és per rentar-se la cara de l'aberració que han fet amb l'autopista a Campos i el ciment i asfalt que ha rajat fora aturador durant 7 anys?
Valoració:0menosmas
Per Guillem, fa devers d'un mes
S'ha de crear una alternativa real, suficient i eficient de transport ferroviari per a suprimir l'excés des cotxes que tenim i és urgent. No basta no fer més carreteres, s'han de fer totes les ampliacions necessàries de la xarxa ferroviària fins el punt que permetin una alternativa viable per eliminar l'abús de cotxes que pateixen les carreteres de les Illes.
Valoració:2menosmas
Per Mateu Oliver, fa devers d'un mes
De qué serveix la meitat feta del 2º cinturó?... Per anar a comprar al centre comercial i embossar encara més l'autopista d'Inca direcció Palma. La via de cintura está saturada tot el día. No hi-ha remei si no acaben el 2º cinturó. Es un coll de botella on hi-moren totes les entrades a la ciutat. El Camí dels Reis... un patiment. Una cosa es ecologisme i sostenibilitat i l'altra fer la vida imposible a n'els ciutadans. Qué no cobrau l'impost de circulació i O.R.A. i deshora ? Qué pasa amb el metro a Son Espases i al Parc Bit ? I el posible tram a l'aeroport ? I sa mancança d'aparcaments ? Bla,bla,bla... Se pensen que assutsuaixí tot-hom anirá en bicicleta? Colla d'inutils amb cotxes oficials...
Valoració:2menosmas
Per otro vecino, fa devers d'un mes
Un vecino nos dice, gracias señor por abrirnos el camino de la esperanza, que hay demasiados coches y que sobran turistas.
Yo estoy totalmente de acuerdo con él, incluso si pudiera, sería mucho más radical.
Nos da ideas, pero no nos dice como llevarlas a cabo.
¿Quién no tiene su autito pegado a los cataplines?
¿Quién?
Valoració:-1menosmas
Per Johaness, fa devers d'un mes
Està molt bé i és ben necessari, lo que crida l’atenció és que comencin ara amb aquest PLA. Han perdut 3 anys i a les eleccions del proper maig no el tendran fet.
En fi… el nivell dels nostros dirigents és molt magre.
Valoració:3menosmas
Per un vei, fa devers d'un mes
Aixo de millorrar la fluidesa del transit me fa por,
A Mallorca hi ha massa cotxes, i millorant la fluidesa (fent desdoblamnets o ampliacions, rotondes?) no s'arreglarà res. S'han de reduir els cotxos, Una primera passa seria reduir el turisme, des de ara mateix, La ministra va dir que abans de reduir el turisme s'han de mirar noves opcions,
S'ha de limitar el turisme ja, des de ara mateir. Despres, ja anirem reduin.
Valoració:2menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente