Esquerra de Menorca: «39 immobles de l'illa que eren de tots es varen immatricular per part de l’Església catòlica i cap d’ells està al llistat de l’acord»

TW
0

Esquerra de Menorca veu amb preocupació l’anunci del passat 24 de gener d’un possible acord entre el Govern espanyol i l’Església catòlica sobre les immatriculacions.

«Volem recordar que en el 2019, Esquerra de Menorca va organitzar una jornada a Maó per sensibilitzar sobre aquesta situació, d’impropiació il·legal per part de l’Església catòlica de béns immobles portant a Menorca els portaveus de la Plataforma 'Recuperando' que fa 15 anys que fan feina en aquest camp», han explicat.

Esquerra remarca que les immatriculacions són «inconstitucionals i a més, una situació inimaginable a països catòlics del nostre entorn, com França o Portugal, però a més hem de recordar, que aquest fet, ha estat condemnat pel Tribunal Europeu dels Drets Humants».

Notícies relacionades

Per això, creuen necessari continuar fent feina des de les administracions, municipals, autonòmiques i estatals per «recuperar el que és patrimoni públic, és a dir de tots».

A Menorca, destaquen, un total de 39 immobles que eren de tots, es varen immatricular per part de l’Església catòlica i cap d’ells està dins el llistat de l’acord. «Volem recordar també que aquesta apropiació suposa descapitalitzar els béns públics que eren de tots i que ara només aporten beneficis a l'Església catòlica. Hi ha el fet afegit que molts d'aquests edificis són Béns d'Interès Cultural pels quals el Bisbat cobra, a més, ajudes públiques».

Esquerra de Menorca pensa que és «de justícia» revertir aquest procés i que les administracions puguin tornar a tenir la titularitat d’aquests béns.