Vidal reclama que s'inverteixin els doblers estalviats del descompte de resident a les Balears
El senador de designació autonòmica Vicenç Vidal, de MÉS per Mallorca, ha instat mitjançant una moció al Senat, conjuntament amb el senador de Coalició Canària Fernando Clavijo, al Govern de l'Estat a calcular l'import que hauria destinat als diferents descomptes de residents en trajectes aeris i marítims durant l'estat d'alarma a les Illes Balears, les Illes Canàries, Ceuta i Melilla i transferir aquests doblers al Govern de les Illes Balears, al Govern de les Canàries i a les ciutats autònomes nord-africanes.
En una moció al Senat, Vidal ha proposat, en aliança amb els nacionalistes canaris en aquesta reivindicació, que els doblers estalviats, tant en els trajectes amb la península com entre illes, es destinin a polítiques socials, sanitàries i econòmiques per fer front a la crisi de la COVID-19. Aquests doblers, però, haurien de ser transferits, com s'assenyala a l'escrit presentat, una vegada hagi finalitzat l'estat d'alarma i, en tot cas, dins l'exercici de 2020.
El senador mallorquinista ha defensat que «durant l'estat d'alarma s'ha restringit el trànsit aeri i marítim per a totes les persones que no acreditin documentalment que han de fer un dels trajectes permesos d'acord amb l'Ordre ministerial que dicta el tancament dels ports i aeroports illencs». Quelcom que provoca un estalvi important «que caldria revertir en polítiques socials i sanitàries que beneficiïn la ciutadania de les Balears, les Canàries, Melilla i Ceuta».
Així mateix, Vidal ha volgut destacar que «l'aliança amb els partits canaris en aquesta qüestió és clau per fer pressió a un estat sovint molt insensible al patiment dels territoris perifèrics».
També a Illes Balears
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- Ha mort Francesc Moll i Marquès, fundador del GOB, hereu de Can Moll i editor compromès amb la llengua catalana
- El batle de Petra va aprofitar el càrrec per ‘auto-legalitzar’ el seu lloguer turístic i forçar la legalització de la bodega de ‘Coleto’
- Aquests són els municipis de les Balears al top 100 de demanda de lloguer
- La universitat ultracatòlica CEU desembarca a Mallorca
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.