EUIB critica que Felipe VI «triï aquest moment» per a renunciar a l'herència del rei emèrit
El coordinador general d'Esquerra Unida de les Balears (EUIB), Juanjo Martínez, ha criticat aquest dilluns que Felipe VI renunciï en aquest moment, durant la crisi del COVID-19, a rebre l'herència de Don Joan Carlos i retiri l'assignació que el Rei 'emèrit' té fixada en els Pressupostos de la Casa de S. M. el Rei.
La formació ha lamentat que es tracta d'un moment en què «la ciutadania i el moviment republicà no poden manifestar-se per motius sanitaris». «És una vergonya que Felipe VI triï moments com aquest per a renunciar a part de la seva herència, no a tot, ja que a la corona no renúncia», ha assenyalat Martínez. Així mateix, ha afegit que aquesta és una «herència en vida que prové des del centre del franquisme, així com de participacions dins de negocis, empreses i fundacions, que diferents mitjans assenyalen que són 'offshore'».
Martínez ha assegurat que les querelles impulsades per Esquerra Unida i el Partit Comunista d'Espanya «assenyalen una realitat més que probable de la seva majestat Joan Carles I de Borbó i, per tant, se li ha d'investigar més que mai». El coordinador general d'EUIB també ha criticat que la renúncia «només és un engany, ja que l'article 991 del Codi Civil no permet a la ciutadania renunciar l'herència fins a la mort del propietari». Finalment, ha reclamat que l'Estat «decideixi el seu futur amb un referèndum entre monarquia o república». «Exigim a Felipe VI que compleixi amb les seves obligacions com a cap de l'Estat i deixi de vetllar pel seu patrimoni familiar», ha sentenciat.
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme
- Milers de persones clamen a Palma: «Davant la turistificació de les nostres vides, trobaran un poble combatiu»
- L’STEI denuncia que la manca d’aspirants a oposicions és una mostra de «la crisi de la docència»
5 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Molt poc oportú. I més sabent-ho des de fa un any. Deu estar a punt de petar alguna cosa i vol que l'agafi fora.
@talibanismo: No pot renunciar a la herència fins que no sigui mort el que li deixa.Fa un any que sabia d´aquest compte a Suissa del seu pare i no habvia it res fins ara que s´ha descobert i aprofita l´enrenou del Covid19.
Si hubiese escogido otro, tampoco iría bien.
Un moment en que la gent esta més preocupada per les seves vides i les dels seus que no per la política.
Però fins quan els ciutadans haurem d´alimentar lladres?En què pensam?