Unes jornades analitzen l'impacte del centralisme espanyol a Mallorca
Imatge d'arxiu d'unes jornades organitzades per l'Ateneu Pere Mascaró l'any 2014 | Foto: Ateneu Pere Mascaró
18/11/15 0:00
L'Ateneu Pere Mascaró i la Fundació Emili Darder, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Palma, han organitzat per aquest proper cap de setmana unes jornades amb el títol 'Mallorca davant el centralisme' que se celebraran el divendres 20 i el dissabte, 21 de novembre, al local del sindicat UGT de Palma, situat al carrer Font i Monteros, 8
També a Illes Balears
- «Són vostès les del català? Doncs ara mateix les trec de la meva agenda», un metge nega l’atenció a una pacient
- El batle de Petra comercialitza un allotjament turístic gràcies a haver mentit en la Declaració Responsable inicial
- PP i Vox voten en contra d’invertir tres milions d’euros en ajudes a petites explotacions agràries
- Dues diputades de Vox tornen a muntar un espectacle al Parlament i s’insulten entre elles: «gilipollas» i «sinvergüenza»
- La defensa de la llengua de Toni Nadal: «A Mallorca xerram català, no mallorquí»
6 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Caldria una trascendència del gueto esquerranós i tractar aquest tema, importantíssim, des de una òptica TRANSVERSAL.
Res, les dues associacions afins de Més que ara, a un mes de les eleccions, ens volen fer creure que són un poc més sobiranistes del que normalment ens diuen que són.
El pitjor no és que amb la centralització de les competències es governa malament, que no s´atenen les necessitat reals de la població i que la corrupció resulta gairebé ininvestigable. El que és encara pitjor, és la xuleria i el despotisme en com se comporten certs forasters i renegats centralistes, que fa sentir autèntica vergonya per ells.
Lo siento, pero somos españoles. Es lo que hay. Por mucha manipulación del pasado que nos intenten inculcar esos historiadores de pacotilla.
Llàstima que tenc feina i me serà impossible anar-hi... sigui amb terminologia suau (centralisme) o amb terminologia precisa (colonialisme), és molt interessant i important conèixer bé la nostra història i com ens afecta. Ahir veia com la meva filla s'esforçava per un examen aprenent fil per randa motius i detalls de la revolució francesa... així és com la gent pot saber on és i perquè, sabent be la pròpia història. Història que a noltros se'ns nega saber. Estudiam detalladament la de França i altres tants països, i de la nostra directa, que ens pot ajudar tant saber, res de res.
Centralisme? Vaja terminologia Espanyola! Del centralisme en poden parlar a Burgos i a Guadalajara. Aquí hem de parlar directament de COLONIALISME!