Nou cas de discriminació lingüística a Palma, aquesta vegada al Punt Verd d'Emaya al polígon de Son Castelló. Així ho ha denunciat, Toni Mira, un ciutadà que fa dues setmanes anà a la deixalleria i no només no el van atendre en català sinó que tal com explica “m'han fet sentir malament per xerrar català”.
La treballadora de l'empresa subcontractada, Tablisa, li va demanar què portava i ell li constestà "un mirall". La seva resposta va ser "por mucho que me lo repitas, no te voy a entender", a la qual cosa ell va respondre -ja en castellà- que ella estava fent una feina de cara al públic i que ell es podia expressar en català.
Posteriorment, i “de males maneres”, segons Mira, li va indicar que quan ell muntàs una empresa, ja posaria les condicions que volgués, però que mentrestant això no era assumpte seu.
“La situació va ser molt incòmoda, ja que jo havia de demanar-li ajuda per a dipositar les diferents coses que duia als contenidors respectius i es va arribar a mostrar un tant descortès, amb el to amb què m'ho deia, quan li demanava que em repetís a on havia de col·locar les coses”, relata el denunciant.
Els fets van succeir el passat 19 de gener a les 15 hores i després de presentar les respectives queixes a Emaya i a l'Ajuntament de Palma, ha decidit denunciar el cas a la premsa després de quinze dies de silenci per part de l'Administració.
Estimado analfabeto Cucut/Quevedo.
Acabo de ver tu mensaje ahora mismo.
Podemos concertar una cita en el IES Sureda i Blanes cuando quieras. A mí me viene bien a partir de las 18:00 h.
Quedo a la espera de tus noticias, recibe un cordial saludo, zote.
PD. Biodramina es otra persona.