El 82% d'alumnes de 1r d'ESO no és capaç d'entendre una explicació oral en anglès de la matèria adaptada al seu nivell. Això representa que només un 18% té la competència lingüística de la comprensió oral assolida. Aquests resultats obtinguts a diferents centres oscil·len entre un 54% a l'institut que obté els resultats més alts i un 1,5% en el qual s'obté els pitjors resultats.
L'Associació de directors i directores d'educació secundària de Mallorca (Adesma) ha fet públic l'Informe d'Avaluació Inicial de Competències Lingüístiques en Anglès de l'Alumnat de 1r d'ESO, que dBalears.cat ja avançà en part el passat 3 de novembre, on es detalla la recerca feta a 2.376 alumnes a un total de 23 instituts de Mallorca. Aquesta mostra de centres de Secundària representa el 55% dels 42 centres públics que enguany han hagut d'implantar el Decret de tractament integrat de llengües (TIL).
Comprensió lectora
Pel que fa a la comprensió lectora, només han superat la prova el 22% del total dels alumnes avaluats. Això representa que un 78% dels joves no té suficient competència lingüística per entendre un text de la matèria en anglès. Els resultats obtinguts a diferents centres oscil·len entre un 54% en el centre que obté els resultats més alts i un 1,5% al què obté els pitjors resultats.
Tal com indica l'informe, "en la majoria dels centres no s'ha exclòs cap alumne de la realització de la prova, encara que presenti necessitats educatives especials o altres dificultats d'aprenentatge, ja que la normativa que ordena l'aplicació del TIL no està contemplada aquesta possibilitat i la Conselleria no ha aclarit aquesta qüestió", detallen els directors.
La prova feta a l'alumnat
Membres d'Adesma, especialistes en llengua anglesa, conjuntament amb cinc professors de Secundària de la mateixa especialitat han estat els encarregats d'elaborar una prova de Ciències Naturals perquè aquesta és una de les matèries proposades al TIL, per impartir en llengua anglesa. Els joves s'hagueren d'enfrontar a una part de “reading” i a una de “listening”.
A les conclusions de l'informe s'assegura que “la gran majoria dels alumnes de 1r d'ESO avaluats (al voltant d'un 80%) no estan en condicions de seguir una classe íntegrament en anglès en la que tant els materials com les explicacions es facin íntegrament en anglès”. I afegeixen que “si no s'afegeixen simultàniament mesures de reforç (repeticions, matisacions...) en una de les llengües oficials” el ritme de les explicacions s'ha d'alentir i rebaixar els continguts de les explicacions.
aixo es com la llei de dependencia , com el nou codix penal , con les lleis déducació , con la llei del territori , com la llei de l ´abort ,...
les lleis només son un marc juridic que marca unes directrius a complir , con la llei de transperència .
pero les lleis estan per no complir-se , si no que li diguin al indargarin , a comissions , a ugt , a barcenas a gurtel , a Matas , a leire Pagin , a gil y gil , a la Pantoja , el vell que no cobra la ajuda de dependencia , ...
aixo es el pais de la picaresca , Espanya es un del paissos del món que més genera beneficis de tots , tothom ve aquí a riure , ballar , invertir , pero que curiós el doblers ma i es queden , sempre están de passada , si no que l´hi diguin al Felip II I LA SEVA ARMADA INVENCIBLE .
amics no es preocupeu , L´anglès es farà el que no es farà es invertir més doblers perque s´apliqui.
Hem d´esser com els nostres padrins , un bon porc y fer matances , per que com els nostres fills no estodien totes les feines bones seran pels inmigrants que tenen bones carreres i venen a fer les Ameriques a Espanya o a la nostra illa .
amen