nubes dispersas
  • Màx: 36°
  • Mín: 26°
35°

El 82% dels alumnes de 1r d'ESO no pot entendre una explicació en anglès

Cartell de protesta davant la Conselleria d'Educació a Palma.

M.A. CA

El 82% d'alumnes de 1r d'ESO no és capaç d'entendre una explicació oral en anglès de la matèria adaptada al seu nivell. Això representa que només un 18% té la competència lingüística de la comprensió oral assolida. Aquests resultats obtinguts a diferents centres oscil·len entre un 54% a l'institut que obté els resultats més alts i un 1,5% en el qual s'obté els pitjors resultats.

L'Associació de directors i directores d'educació secundària de Mallorca (Adesma) ha fet públic l'Informe d'Avaluació Inicial de Competències Lingüístiques en Anglès de l'Alumnat de 1r d'ESO, que dBalears.cat ja avançà en part el passat 3 de novembre, on es detalla la recerca feta a 2.376 alumnes a un total de 23 instituts de Mallorca. Aquesta mostra de centres de Secundària representa el 55% dels 42 centres públics que enguany han hagut d'implantar el Decret de tractament integrat de llengües (TIL).

Comprensió lectora
Pel que fa a la comprensió lectora, només han superat la prova el 22% del total dels alumnes avaluats. Això representa que un 78% dels joves no té suficient competència lingüística per entendre un text de la matèria en anglès. Els resultats obtinguts a diferents centres oscil·len entre un 54% en el centre que obté els resultats més alts i un 1,5% al què obté els pitjors resultats.

Tal com indica l'informe, "en la majoria dels centres no s'ha exclòs cap alumne de la realització de la prova, encara que presenti necessitats educatives especials o altres dificultats d'aprenentatge, ja que la normativa que ordena l'aplicació del TIL no està contemplada aquesta possibilitat i la Conselleria no ha aclarit aquesta qüestió", detallen els directors.

La prova feta a l'alumnat
Membres d'Adesma, especialistes en llengua anglesa, conjuntament amb cinc professors de Secundària de la mateixa especialitat han estat els encarregats d'elaborar una prova de Ciències Naturals perquè aquesta és una de les matèries proposades al TIL, per impartir en llengua anglesa. Els joves s'hagueren d'enfrontar a una part de “reading” i a una de “listening”.

A les conclusions de l'informe s'assegura que “la gran majoria dels alumnes de 1r d'ESO avaluats (al voltant d'un 80%) no estan en condicions de seguir una classe íntegrament en anglès en la que tant els materials com les explicacions es facin íntegrament en anglès”. I afegeixen que “si no s'afegeixen simultàniament mesures de reforç (repeticions, matisacions...) en una de les llengües oficials” el ritme de les explicacions s'ha d'alentir i rebaixar els continguts de les explicacions.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per no es preocupeu, fa mes de 8 anys

aixo es com la llei de dependencia , com el nou codix penal , con les lleis déducació , con la llei del territori , com la llei de l ´abort ,...

les lleis només son un marc juridic que marca unes directrius a complir , con la llei de transperència .

pero les lleis estan per no complir-se , si no que li diguin al indargarin , a comissions , a ugt , a barcenas a gurtel , a Matas , a leire Pagin , a gil y gil , a la Pantoja , el vell que no cobra la ajuda de dependencia , ...
aixo es el pais de la picaresca , Espanya es un del paissos del món que més genera beneficis de tots , tothom ve aquí a riure , ballar , invertir , pero que curiós el doblers ma i es queden , sempre están de passada , si no que l´hi diguin al Felip II I LA SEVA ARMADA INVENCIBLE .

amics no es preocupeu , L´anglès es farà el que no es farà es invertir més doblers perque s´apliqui.

Hem d´esser com els nostres padrins , un bon porc y fer matances , per que com els nostres fills no estodien totes les feines bones seran pels inmigrants que tenen bones carreres i venen a fer les Ameriques a Espanya o a la nostra illa .

amen

Valoració:2menosmas
Per Somera Rossa, fa mes de 8 anys

Solució: bé, això ja ho sabíem... ja veureu a final de curs, després del nostre meravellós TIL, en sabran moltíssim. Què es pensen, que ens xupam els dit? Ara han manipulat a la baixa i a final de curs manipularan a l'alta.

Valoració:3menosmas
Per societat desinformada, fa mes de 8 anys

increïble el que proposen algunes persones com "bones notícies" tant de bò tot fos tan fàcil eh! que tooooots els pares puguessin apuntar els seus fills a extraescolars, que toooots els pares estiguessin conscienciats a esforçar-se, que tooooots els pares tenguessin els recursos necessaris per ajudar al seus fills. ah! i que tpoooootes les ampas tenguessin suficient inversio com fer el que proposes.
me sap greu, però aquí l'únic responsable i qui ha d'aboquinar és el govern, que per culpa seva (per voler fer les coses sense previsió ni planificació), estam tots endinsats dins un munt de merda que no sabem com sortir-ne. ah! i per cert, la solució no és contractar quant més auxiliars de conversa, sinó formar al professorat de manera qualitativa i amb temps
imagin que no ets docent, m'equivoc? o al manco de l'escola pública

Valoració:5menosmas
Per kan, fa mes de 8 anys

Per tal de reflexionar una mica abans d'insultar:

Compararé amb Suècia perquè fa poc va sortir una entrevista amb una experta en educació de Suècia, però seria aplicable a altres països (exceptuant Alemanya, França i Itàlia).

1. A Suècia comencen a estudiar anglès als 9 anys (i no als 3 com aquí) i la major part de la població domina l'anglès.
2. A Suècia no s'obliga a fer matèries no lingüístiques en anglès.
3. A Suècia es dediquen menys hores d'anglès a la setmana que a Espanya.
4. A Suècia no es doblen les pel·lícules i sèries. A Espanya sí.

Per tant, quin és el problema?

1. Els alumnes aprenen una llengua a la que no estan sotmesos en el seu dia a dia. Per tant, els costa i el seu aprenentatge no és significatiu (per ells seria el mateix aprendre llatí, rus o klingon).
2. L'ensenyament de la llengua anglesa es basa en l'expressió escrita degut a les ratios de les aules. No es pot fer anglès oral amb grups de 30 alumnes. Altres països desdoblem totes les hores d'ensenyament d'anglès, noltros únicament una setmanal des de fa un parell d'anys.
3. Les proves de selectivitat no tenen en compte la competència oral.
4. L'exposició a un idioma permet familiaritzar-se amb ell, reconèixer la fonètica i, fins i tot, aprendren algunes estructures. Evidentment no s'apren completament un idioma per mirar la tele en aquest idioma, però dóna una molt bona base per començar-ne el seu posterior estudi (que és el que passa als països escandinaus). O el que ens passa a noltros amb el català/castellà: abans de començar a estudiar-ne la gramàtica ja els hem sentit/emprat. En canvi, amb l'anglès passa el contrari.

Valoració:7menosmas
Per Tancar facultad magisteri, fa mes de 8 anys

Si en 12 anys no entenen res d'inglés, i això que han fet inglès de primer de primària fins a 6è de primària, que punyetes ensenyen els nostres mestrutxos ?

Valoració:-2menosmas
Per bones noticies, fa mes de 8 anys

bones noticies ja tenim u primer diagnostic d ela situació actual dels nostres alumnes , el 82 % dels alumnes no entenen l´anglès .
en aquest moment tenem una radiografia de la situació actual a les nostres aules , a partir d áquí a fer feina perque això deixi d ´esser una realitat a les nostres aules , es hora de demanar , un augment en el pressupost perque hi hagi més auxiliars de llegua a les aules , els pares tendran que fer un esforç per apuntar als seus fills a extraescolars o les apes tendran que possar part dels seus doblers per contractar professors d´angles per reforçar l´aprenentatge de l´angles , està clar si tots posam de la nostre part el govern amb una televissió sense traduir les pelicules amb angles , l´escola reforçant i facilitant l´aprenentatge , les APAs coloborant en classes de reforç i els pares implican-se obertament amb l´aprenetatge dels seus fills , podem fer que l´angles en 3 a 4 anys no sigui es problema .
sort i anims a tots , Europa en la extrategia europea en eduació i formació 2020 ens ho demanar a totos .
salutacions

Valoració:-1menosmas
Per @ Jaume, fa mes de 8 anys

Cert que les coses, si volem obtenir resultats diferents, han de canviar. Però, si volem resultats no només diferents sinó també millors, allò que s'ha de fer han de ser actuacions tècnicament correctes i provades en matèria d'aprenentatge de segones llengües. I els canvis no només han d'afectar l'escola. A l'escola les Seccions europees, que ja estaven implantades, eren un a eina. La introducció d'hores en anglès des d'infantil, també, per anar pujant progressivament en la mesura que la situació ho permet i sense restar a la llengua catalana, que ni s'ha de conservar bé, com a patrimoni propi i herència estimada del nostre poble, que hem de compartir amb tothom que viu aquí.

Valoració:20menosmas
Per maki, fa mes de 8 anys

Des de Madrid, volen que siguem igual de rucs que ells en coneixement monolingüe d'idiomes ... Bauzà s'avergonyeix que molta gent de les Balears tingui tanta facilitat a aprendre idiomes, perquè aquí tothom parla dues llengües fluidament: català i castellà .. . i a molta honra ...

Valoració:5menosmas
Per maki, fa mes de 8 anys

Desde Madrid, quieren que seamos igual de burros que ellos en conocimiento monolingüe de idiomas...Bauzà se avergüenza de que mucha gente de Baleares tenga tanta facilidad en aprender idiomas, porque aquí todo el mundo habla dos lenguas fluidamente: catalán y castellano...y a mucha honra...

Valoració:0menosmas
Per Xesc, fa mes de 8 anys

Jo també crec que la indiferència davant dels comentaris en foraster és la resposta més bona. Per mor d'això, trob que hem de col·laborar tots a mantenir-ne la valoració a 0; tampoc no els hem de llegir ni contestar. Així, la pretensió provocadora dels autors, d'obligar-nos a llegir en espanyol en un diari en català, quedarà reduïda a no-res.


Quant als gonelles, els podem aplicar la dita "puix parla català, vejam què diu". Naturalment, llurs comentaris es mereixen molta de puntuació negativa; però no la indiferència total, perquè almanco usen -més bé o més malament- la llengua del diari i això fa que no augmenti la presència de la llengua invasora.

Valoració:13menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente