algo de nubes
  • Màx: 26°
  • Mín: 19°
26°

El Govern vol vendre que el Decret de Llengües ja s'aplica a un 43,39% dels centres

20852
La consellera ha estat rebuda afectuosament per part d'alguns alumnes del CEIP Ponent, a Inca. | J. Morey

El Govern vol vendre que el Decret de Tractament Integrat de Llengües (TIL) és el mateix sistema educatiu que ja s'està aplicant enguany a un 43,39% dels centres de Balears. En un comunicat emès avui per la Conselleria d'Educació en motiu de la visita de la consellera d'Educació, Joana Maria Camps al CEIP Ponent a Inca i al CC Madre Alberta a Palma han fet pública aquesta xifra.

Ara bé, el cert és que el 43,39% de centres dels quals parla la Conselleria apliquen la metodologia AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts en Llengües Estrangeres) per a l'ensenyament de l'anglès, fet que no és incompatible amb poder aplicar de forma paral·lela un sistema educatiu basat en la immersió lingüística si així ho decideix el centre.

Cal recordar que el Decret de Llengües que es posarà en marxa el pròxim curs a alguns nivells educatius impossibilitarà als centres que ho vulguin, aplicar aquest sistema d'immersió i obligarà a rebaixar les hores d'ensenyament en català a favor de la llengua castellana.

La consellera ha assistit a dues sessions basades en metodologia AICLE i en sortir ha assegurat que "ha estat fantàstic, he quedat 'maravillada'".

L'AICLE es basa en l'ús de la llengua anglesa per a la impartició d'assignatures o matèries no lingüístiques i es fa servir des de l'any 1996 als centres educatius de les Illes Balears.

Camps ha visitat aquests dos centres educatius perquè el CEIP Ponent és un dels 39 centres que participen enguany en el Pla Pilot d'Educació Plurilingüe i el CC Madre Alberta és un dels 159 centres de les que desenvolupen enguany el programa 'Seccions Europees'.

Segons la nota emesa per la Conselleria "a més, a les Illes Balears hi ha 4 centres educatius que participen al projecte de British Council. En total, i donat que alguns centres que participen al Pla Pilot d'Educació Plurilingüe també ho fan al programa 'Seccions Europees, hi ha 174 centres que utilitzen metodologia AICLE per a l'ensenyament d'anglès a les Illes Balears.

D'aquestes dades Educació n'extreu la xifra de què un 43,39% dels centres de l'Arxipèlag ja fa servir la metodologia del futur Decret de Llengües a les aules.

MÉS hi veu finalitats polítiques amb menors

Vinculat a aquest tema, i arran de la publicació a la pàgina web del Govern de fotografies de la consellera d'Educació amb alumnes del Col·legi Públic Ponent d'Inca, el Grup Parlamentari MÉS sol·licitarà a l'Oficina de Defensa dels Drets del Menor que investigui si els pares i mares dels menors que hi surten varen autoritzar l'ús de la imatge dels seus fills amb finalitats polítiques i a penjar-les a la pàgina web del Govern.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per Joan de la Tran, fa mes de 10 anys

Vostè ha quedat 'maravillada' i jo he quedat escarrufat de veure com parla...
Si aquest és es model des TIL, 'apaga y vámonos' (així m'entendrà millor)...

Valoració:5menosmas
Per mallorquín, fa mes de 10 anys

MENYS denunciando la utilización de menores para fines políticos?!?

No pueden ser más cínicos...

Valoració:-4menosmas
Per Tivasdan, fa mes de 10 anys

@Ca de Bou: supòs que et refereixes al mateix centre de Palma, l'APIMA del qual va fer una manifestació a Cort el dia 21 de desembre, i el centre, la directora i els professors acompanyants varen ser investigats, reprovats i poc menys que excomulgats. I això que no anaven a la manifestació, sinó a veure el Betlem. Un senyor que aleshores era director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives i que ara és una altra cosa, però que comanda més que la consellera, se va prendre moltíssimes molèsties i va fer perdre molt de temps a l'inpector de la zona i a la direcció, per fer que li donassin els noms dels nins que sortien a les fotos dels diaris, per posar-se en contacte amb els pares i que denunciassin el Centre. La qual cosa no va ocórrer, ja que els pares varen dir que els nins estaven amb ells i per tant ells n'eren els responsables. Ja veis com les gasten... I ara ells usen els nins i la seva imatge per fer-se la propaganda i dir mentides. El TIL és una "cosa" sense cap ni peus, no és ni prop fer-hi el que estan fent actualment a aquestes escoles i instututs on ha anat la consellera i fer-se un bany de multituds.

Valoració:21menosmas
Per Lluís, fa mes de 10 anys

I la Mare de Déu nom Joana.... sí, sí........ Joana Maria Camps.... i el Bon Jesuset, Pep Ramon... En Delgado fa de somera, n'Estarellas de bou i en Gómez d'Escorca d'àngeld e l'anunciació.... En acabar l'horari d'oficis també fan una performance vestits de Grouxo i cia..."más madera..."

Tot plegat, els hauré d'agrair cinc minuts de rialles... així un descansa i oblida per uns segons tanta mediocritat i tanta mediocritat.

Valoració:9menosmas
Per Pere Joan, fa mes de 10 anys

Què és aquest 'paripé'?
Què fa la consellera aferrant un al·lot? Com poden manipular als infants ? Això s'ha de dur a fiscalia per abús de menors.

Valoració:9menosmas
Per Concís, fa mes de 10 anys

El pla pilot plurilingüe que s'aplica NO és com el TiL.

Valoració:19menosmas
Per maki, fa mes de 10 anys

CASTELLOCATETO, me sembla que has fet els ous enterra, no te fará cas ni el moix. Au, venga sortiu del bunker d'una vegada, ventilau els pensaments per Europa i apreneu qualque cosa mes que toros i flamenco..

Valoració:14menosmas
Per jrbs, fa mes de 10 anys

I ara la consellereta (o consellerota) manipula els nostres infants??

Valoració:15menosmas
Per jbm, fa mes de 10 anys

Seccions europees, una gran cosa per aprendre anglès
Decret TIL, un autèntic desastre

Valoració:11menosmas
Per jbm, fa mes de 10 anys

Bernat, per què dius lo que no saps???
Es mestres mallorquins ensenyen sa cultura mallorquina, ses rondalles, i sa nostra llengua i cultura que, com otes, té formes col·loquials i formes estàndard.
Si no fos per sa feinada que han fet es mestres tots aquests anys es mallorquí estaria molt més malament que no està ara.
No te deixis enganar per aquells que volen substituir sa nostra llengua pes castellà
Mallorquí: "Setze jutges d'un jutjat mengen fetge d'un penjat"
Barceloní: "Setze jutges d'un jujjat mengen fetge d'un penjat"
Castellà: "Dieiciseis jeces de un juzgado comen hígado de un ahorcado"

Valoració:9menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente