algo de nubes
  • Màx: 18.04°
  • Mín: 13.93°
16°

Jornada de defensa de l'escola pública: Imparables

22994
Al CP Sant Bartomeu d'Alaró, desenes de pares i mares, alumnes i mestres han enrevoltat el perímetre de les instal·lacions. | Apima CP Sant Bartomeu

La comunitat educativa de Balears va respondre de manera massiva a la convocatòria estatal de protesta en contra de les retallades feta per la Plataforma en Defensa de l'Educació Pública. Alumnes, professors i pares demostraren que no afluixen en la seva lluita, després de la gran tancada del 28-N als centres, i es mostren imparables davant de l'últim atac a l'escola pública del ministre d'Educació, José Ignacio Wert, que es presenta ara en forma d'una nova llei educativa.

Sobre el seguiment de la jornada d'ahir, a partir d'un mostreig realitzat a més de 50 centres educatius, un 80% se sumaren a la iniciativa "Abraça i enllaça el teu centre", segons informà l'STEI-i. Tant CCOO com FAPA es mostraren prudents a l'hora de donar xifres, si bé asseguraren que, a banda dels 123 centres que participaren en les tancades del 28-N i que ahir també "s'animaren a abraçar el seu centre, cal sumar-hi altres escoles que a la convocatòria anterior no van tenir temps de fer res".

Fonts de la Conselleria d'Educació, en canvi, apuntaren que "no hem notat res d'especial", en ser interrogades sobre si s'havien registrat incidents i si podien quantificar el seguiment de l'acció a les escoles.

Cal remarcar que dimecres, a menys de vint-i-quatre hores perquè començassin les accions de protesta, la Conselleria envià una circular als centres recordant-los la normativa d'ús d'instal·lacions i pressionant així els equips directius perquè posassin impediments a les AMIPA per realitzar les activitats dins els recintes escolars. Amb tot, la comunitat educativa no s'atemorí davant de les amenaces ni de les futures lleis que prohibiran llaços i protestes als centres, i es deixaren sentir un pic més.

Tot tipus d'accions
Desenes d'alumnes, professors i pares abraçaren ja de bon dematí i abans de començar les classes el seu centre a Palma, Manacor, Campanet, Sóller, Alaró, Son Servera i Esporles. D'altres ho feren un cop acabades les classes, ja a l'horabaixa, com en el cas de l'IES Marratxí, l'IES Alcúdia, l'IES Ramon Llull i l'IES Joan Alcover. A part d'encerclar amb cadenes humanes els centres, també es formaren llaços humans a dins i fora dels recintes escolars. A més a més, es repartiren llaços verds en defensa de l'escola pública i tampoc no hi faltaren les tradicionals casserolades a centres tant de Palma com de la Part Forana. Així mateix, la comunitat educativa de Menorca s'uní a la protesta, com va ser el cas del Josep Maria Quadrado i de Sa Graduada. A Eivissa optaren per fer una cadena humana que a les sis de l'horabaixa uní Vara de Rei amb el Parc de la Pau.

La Confederació d'Associacions de Pares i Mares d'Alumnes de les Illes Balears (COAPA Balears), que representa, a través de les FAPA de les illes de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera, més de 250 associacions de pares i mares d'alumnes, considerà la protesta "un nou èxit de la comunitat educativa".

Per COAPA, "aquest avantprojecte de llei no és una nova llei, sinó una modificació d'alguns articles de la LOE". I afegiren que "conté elements que faran tornar la nostra educació molts anys enrere amb propostes que només cerquen diferenciar l'alumnat en funció de la seva capacitat econòmica i eliminar la participació de la comunitat educativa en l'educació".

Mesa urgent amb Bosch
Dins el marc de la jornada de protesta, l'STEI Intersindical, juntament amb FETE-UGT i FE-CCOO, lliuraren al registre de la Conselleria d'Educació una petició de mesa urgent, amb la presència del conseller d'Educació, Rafel Bosch, per tractar "la situació malmesa en què les polítiques estatals i autonòmiques deixen l'ensenyament públic". El secretari general de la FE-CCOO, Toni Baos, mostrà rebuig al fet que l'ensenyament es converteixi en un mercat, com pretén el Ministeri amb la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE). I és que, pel sindicalista, "l'educació ha de continuar sent un servei públic i un instrument de transformació social".

A part de la Junta de Personal Docent no Universitari, la Plataforma per l'Ensenyament Concertat també ha demanat poder intercanviar impressions amb Bosch sobre la LOMQE abans que tingui lloc la nova Conferència Sectorial d'Educació.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per Aquí, en català!, fa mes de 11 anys

Que no ens imposin el bilingüisme també en aquest fòrum: deixem sense respondre ni valorar els comentaris en la llengua cooficial distinta del català. I si podem evitar de llegir-los, millor. Demostrem, amb fets, que aquí l'idioma foraster no és útil ni necessari.

Valoració:11menosmas
Per MANIPULADORS, fa mes de 11 anys

DEIXAU ES NINS EN PAU!!

Valoració:-11menosmas
Per Bart O'Lomé, fa mes de 11 anys

Además,ya me dirán de lo que les va a servir a los niños educarse en una lengua-pijama,que no sirve más que para andar por casa.Fue un disparate ceder las competencias educativas a los reinos de taifas autonómicos.¿ENSEÑANZA DE CALIDAD?¿CON LAS AUTONOMÍAS? Ya se ve a lo que ha llegado tanta falsa enseñanza.Lo siento,pero por ese camino de inmersión,han conseguido que muchos que veíamos al principio con simpatía la lengua catalana,ahora estemos irritados ante tanta imposición.Y no me olvido de los desastrosos Cañellas y Matas,del PP,CULPABLES DEL DESASTRE JUNTO CON LA SRA.MUNAR.

Valoració:-5menosmas
Per Bart O'Lomé, fa mes de 11 anys

Estimo muy importante la enseñanza pública y de calidad,algo que jamás puede darse con la funesta normalización lingüística,ya que margina a los españoles nacidos en Baleares.No me opongo a que quien quiera,pueda hacer educar a sus hijos en esa lengua que llaman catalán,pero que respeten el derecho de ser educados en español a quien quiera.ESTAMOS EN ESPAÑA.Por lo demás,la supervivencia del "catalán" confieso que ,personalmente, me importa un absolutísimo bledo.ES UNA CUESTIÓN DE DERECHOS FUNDAMENTALES.Y los derechos los tienen las personas, no las lenguas.

Valoració:-4menosmas
Per Josep González Muñoz, fa mes de 11 anys

Es divertit i aclaridor voure com, segons quina gent, s'amaguen rere pseudonims per atacar i treure profits no gaires clars. Es senyor Bart O'Lomé ataca sa nostra llengua, però de sa qúestió fonamental com és , es dret a una escola pública i de qüalitat, no en diu res; llavors el suposo partidari dels concerts amb s'escola privada i de treure'n benefici del doblers públics.
Senyor Bart O'Lomé: el treure'n profit de drets bàsics, com en sòn s'Educació i sa Sanitat, no és ETIC i molt menys MORAL.

Valoració:8menosmas
Per FREEDOM FOR BALEARIC ISLANDS, fa mes de 11 anys

https://petitions.whitehouse.gov/petition/support-people-catalonia-their-effort-decide-their-own-future/hLYHYkp1

Support the People of Catalonia in their effort to decide their own future

Petició per a Obama i la Casa Blanca.

Valoració:6menosmas
Per No passaran, fa mes de 11 anys

Ni Felip V, ni Franco ni Wert, ni Bosch, ni ni.....
Necesiten un reconeixement... de cap!

Valoració:7menosmas
Per Patricia Roman, fa mes de 11 anys

Tot el meu suport a infants, joves, pares i MESTRES. Tant de bo a la meva infància haguessim pogut lluitar per la nostra llengua, cultura, la història i les tradicions del nostre país amb tanta intensitat.
Jo vaig passar com tants altres per la dictadura pura i dura dels "españoles" i vaig cantar el "cara al sol" abans de començar les classes, vaig haver de fer "formación del espíritu nacional" i izar banderes fins i tot la de la falange.
Ara he hagut de fer un esforç per apendre a escriuré la meva llengua i malgrat algunes faltes ho he aconseguit. No ens aturaran!!! Ni Rajoy, ni Wert ni Bauzá, ni Bosch...

Valoració:23menosmas
Per campos, fa mes de 11 anys

Mira! sóm és que més punts tenc des meu comentari d'ahir! Ses veritats couen!!

Valoració:-34menosmas
Per Bart O'Lomé, fa mes de 11 anys

¿Enseñanza en catalá y de CALIDAD? ¡Eso es imposible! La inmersión lingüísticas es una máquin a de crear estudiantes amargados y cabreados, con un idioma impuesto que no les sirve de nada.

Valoració:-5menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente