Reconversió de la Platja de Palma
PP i UM aprovaran que els canvis al pressupost els hagi d'autoritzar el Parlament
La iniciativa dels populars, que es vota avui, insta el Govern a demanar permís per moure partides entre conselleries i per fer ampliacions de crèdit amb els comptes prorrogats
PP i UM no volen que al Govern li surti gratis la decisió de no tramitar els pressuposts i prorrogar els actuals. Avui aprovaran una iniciativa dels populars que insta el Govern a haver de demanar autorització al Parlament cada pic que hagi de fer un canvi important sobre els comptes prorrogats. Així, un moviment de doblers entre conselleries, una generació de crèdit per cobrir un nou servei o una ampliació de crèdit per incrementar una partida necessitaran autorització del ple. La iniciativa de l'oposició també reclama que qualsevol endeutament s'hagi d'autoritzar per llei i demana a la Sindicatura de Comptes que es manifesti sobre la legalitat de no tramitar els pressuposts. A més, els conservadors reclamen que l'Executiu entregui de manera urgent l'estat d'ingressos i de despeses per conselleries, que entrarà en vigor l'1 de gener.
En totes aquestes qüestions i en la nova reprovació al conseller d'Economia i Hisenda, Carles Manera, els populars rebran el suport d'UM. Els de Pep Melià, però, impediran que s'aprovin altres punts, com el que constata que entre 2007 i 2011 s'ha registrat el major endeutament de la Comunitat i la caiguda més gran d'ingressos propis, cosa que "posa en risc la presentació de serveis públics", advertí ahir Mabel Cabrer, qui presentà la moció amb el portaveu del PP al Parlament, Toni Pastor. Precisament Pastor anuncià que el PP hi ha demanat la compareixença del president Antich perquè expliqui el futur del projecte de la Platja de Palma, un cop retirat el Pla de Reconversió Integral (PRI).
També a Illes Balears
- Mercadona acomiada una treballadora per haver atès els clients en català
- 15J: Tothom a omplir els carrers de Palma i Eivissa en contra de la turistificació i per una vida digna
- Vox ara s’indigna per un cartell que combat simbòlicament el feixisme
- Milers de persones clamen a Palma: «Davant la turistificació de les nostres vides, trobaran un poble combatiu»
- L’STEI denuncia que la manca d’aspirants a oposicions és una mostra de «la crisi de la docència»
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Però jo acab de llegir a una altra notícia: "El PP acusa el Pacte de governar amb els vots comprats d'UM". I m'agradaria fer-li una pregunta al sr. BAuzá, a en Delgado, a en Rodríguez o a qui sigui que comanda a ca'l PP: I si vostés ara fan pactes amb UM per modificar els pressuposts, no resultarà que també estan "governant amb els vots comprats d'UM"? Això sense entrar a que del 2003 al 2007 els del PP també degueren "governar amb els vots comprats d'UM". Trob que és molt poc seriosa i molt inconsistent la direcció actual del PP, no és una alternativa, ni és capaç tan sols d'articular una línea d'oposició comprensible o coherent.