muy nuboso
  • Màx: 17°
  • Mín: 11°
17°

Una nova vaga a SFM posa en qüestió la seguretat dels trens

Els empleats atribueixen els darrers incendis dels combois al mal manteniment i l'empresa hi respon que la seguretat queda garantida

38172

L'estació Intermodal ahir al matí.

Ferran Aguiló - Joan Torres

La vaga convocada ahir pel comitè d'empresa dels Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) afectà devers 1.500 usuaris, entre les deu i les dotze del matí. Els serveis mínims, però, es compliren sense incidents tot i algun retard menor. Els treballadors volgueren demostrar amb l'aturada la suposada falta de seguretat que hi ha als trens. Els vaguistes van ensenyar l'interior dels trens i les deficiències d'aquests. Per exemple, la impossibilitat d'obrir-ne les portes en cas d'apagada elèctrica (no hi ha martells) i d'apagar un incendi (només el conductor té extintors).
"És el mal manteniment dels trens el que hi provoca incidents", assegurà el portaveu del comitè d'empresa, Miquel Febrer, en referència als incendis registrats en tres mecanismes de frens de tres combois diferents.

"Actualment, l'empresa subcontracta els serveis de manteniment i, com que els tècnics cobren per revisions fetes, aquestes són incompletes", sentencià el vaguista. Mentre que el comitè acusa l'empresa d'estancar les negociacions, el gerent dels SFM, Jaume Jaume, advertí que falten propostes concretes damunt la taula. "Per què, ara tot d'una, aquestes màquines han deixat de ser segures?", es demanà. El gerent recordà que, històricament, la seguretat és el primer punt de totes les vagues de trens a Mallorca, encara que després les negociacions es tanquin amb qüestions econòmiques. L'aturada d'ahir tingué un seguiment del 15% de la plantilla dels SFM (35 de 233), segons l'empresa, i del 35% (80 empleats) segons els treballadors. Si no s'arriba prest a un acord, el comitè té previst fer una vaga de 24 hores el pròxim dia 20.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Bruixot del tren, fa mes de 13 anys
Bernat: has de tenir en compte els serveis mínims, no tots el traballadors feien feina ahir al matí, fer un percentatge damunt gent que no fa feina, està de vacances o traballa d'horabaixa, no és una dada gens fiable, però clar en aquests els hi interesa, per fer veure que són pocs... Que deixin de vendre fum i fagin quelcom, ja duen 2 anys i gairebé no han fet res aprofitable.
Valoració:1menosmas
Per En Miquelet, fa mes de 13 anys
La flamant estació intermodal no té sortida per a la gent ni per Eusebi Estada ni per l'altra banda (la del carrer que comunica la Plaça d'Espanya amb el pont del tren). L'única sortida peatonal que he vist és per la Plaça d'Espanya. De debò que això és segur en cas d'evacuació per incendi o per altres motius? Sisplau, enrecordau-vos de la tragèdia de València, del que diu Greenpeace respecte de la corrupció en zones costaneres turístiques de l'estat espanyol i penseu que el Parc de Ses Estacions ja ha canviat un parell de vegades de disseny. No ens podem refiar de res.
Valoració:0menosmas
Per Per un tren de qualitat, fa mes de 13 anys
No serà que el que cerquen els treballadors és la seguretat de les seves butxaques i no la dels usuaris?
Avui Manacor --> Palma = 76 minuts i amb símptomes clars que el condutor anava més a poc a poc de la velocitat habitual? Perquè era? Esper que no estiguin fent vaga encoberta a costa del temps dels usuaris...
Valoració:2menosmas
Per O, fa mes de 13 anys
Fa 35 anys es va tancar la línia de tren Artà Manacor pel mal funcionament i perquè els responsables no foren capaços de posar solució. Si és cert que els problemes són els treballadors i no és cert que sigui la seguretat, per què els polítics no hi posen remei. Si el problema real és la seguretat llavors si que tenim un problema greu. Llavors els treballadors podran dormir amb la consciència tranquil.la quan hi hagi una catàstrofe. El tema enxufisma ignor si és cert o no. La pregunta seria tot hi estar enxufats si fos el cas, hi ha problemes reals de seguretat? Aquest any hi ha hagut molts d'accidents. Per què? Per què els treballadors s'haurien de ficar en lios? Què està passant realment?
Valoració:2menosmas
Per bernat perelló, fa mes de 13 anys
Per cert, molt insegurs no deuen ser si només es manifesten entre un 15 i 35% de la plantilla.
Valoració:8menosmas
Per bernat perelló, fa mes de 13 anys
una pregunta: els darrers trens dièsel es van comprar la legislatura passada (2005), si són insegurs abans i ara, pq el comitè d'empresa no diu res fins ara? (4 anys després) si és vera q són insegurs i ho han estat tot aquest temps els qui s'hauria de denunciar és al comitè per mirar cap a l'altre part durant tot aquest temps.
Xerren de contractació a dit, pq no diuen com s'entrava a fer feina fins ara a SFM. Si passasin un llistat amb els noms dels treballadors es veuria clarament q tots són família i els qui no ho són curiosament anaven a una escola de formació, que curiosament, dirigeix un dels capos del comité d'empresa.
Aquest és el problema real, el govern actual vol llevar aquest i altres privilegis q tenen. I clar ells hi estan en contra.
Valoració:4menosmas
Per Tomeu, fa mes de 13 anys
SINDICALISTES VAGOS!
Valoració:-3menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente