Esquerra Oberta de Calvià ha presentat diferents mocions sobre temes territorials pel ple de dia 30 de juliol. Concretament, ha presentat una moció per instar a la revisió del Pla General d'Ordenació Urbana i una altra per instar el consistori a un posicionament contrari a l'ampliació de Puerto Portals.
La formació aposta per un municipi «més sostenible i, des del dia de la constitució de la coalició, sempre ha considerat els aspectes de defensa del territori com a prioritaris, en benefici del municipi i la seva ciutadania i és per això que ja el programa electoral duia tot un seguit de propostes al voltant de territori i medi ambient, sempre tenint en compte aspectes urbanístics i turisme».
Des del grup municipal recorden que la modificació del PGOU va ser un dels grans compromisos durant la campanya electoral i, un cop en negociacions per tal de fer possible un acord d'investidura, un dels punts amb els quals la coalició va incidir més. «Donada l’actual conjuntura de crisis econòmica i social, és necessari que s'estableixin les bases per a un altre model de desenvolupament, allunyat de les previsions del totxo i adaptat a la capacitat econòmica actual, basat en un impuls dels sectors primaris, el turisme de qualitat, diversificat i verd i el sector agroalimentari».
Així, l'acord pel qual Esquerra Oberta es comprometé el vot favorable a l'actual batle de Calvià inclou el punt en el qual s’estableix que es revisarà el Pla general d'ordenació urbana «de forma participada i decidida amb la ciutadania, amb la intenció de protegir el nostre territori, fer-lo més sostenible i preservar el medi ambient.
»Posicionarem Calvià com a líder en l'adaptació i en la lluita contra el canvi climàtic. Qualsevol canvi o reforma d'instal·lacions públiques i privades es durà a terme d’acord amb l'objectiu de petjada ecològica mínima. El patrimoni municipal de sòl només s'utilitzarà per a habitatges socials o de protecció oficial i per a equipaments municipals. El PGOU definirà un equilibri entre noves places turístiques i l'amortització de les obsoletes. Posarem en funcionament un pla d'implantació gradual d'energies renovables i d'eficiència energètica en instal·lacions municipals, enllumenat i equipaments».
Ampliació de Puerto Portals
La proposta per posicionar el consistori contra l'ampliació de Puerto Portals, diuen, «no es més que un acte de normalitat enfront una clara agressió a la costa calvianera mitjançant una suposada remodelació i millora complementaria al Projecte de novembre de 2012 de les instal·lacions de Puerto Portals per a l'adaptació a la Llei 10/2005 de Ports de les Illes Balears». Des d’Esquerra Oberta asseguren que aquesta proposta «ha destacat per la manca de voluntat de no facilitar l’accés a la informació, que hauria de garantir-se en tot procés d’informació pública i no és cap projecte de millora ni complementari d'un projecte anterior, sinó que es tracta d’un projecte nou que, en qualsevol cas implicaria importants obres de dragat que podrien afectar les reserves marines més properes, com ara les illes Malgrats o el Toro, a més de l'entorn natural del mateix port».
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Port de Portals Port Portals Port de Portales Port Portales Puerto de Portals Puerto Portals Puerto de Portales Puerto Portales
Ja heu begut oli, aquets govern tanmateix no far[a res per aturar la pròxima onada d'ampliacióde ports.