nubes dispersas
  • Màx: 19°
  • Mín: 14°
14°

Una auditoria aclarirà si hi hagué irregularitats amb el carril bici

El PSOE de Son Servera admet errades en el procediment, però es mostra tranquil quant a l'anunci del PP d'anar a la Fiscalia

114360
Els cinc edils socialistes feran ahir pinya. | A.BASSA

Serà una auditoria externa la que aclarirà finalment si hi hagué cap irregularitat en la construcció del carril per a bicicletes de Son Servera i quin cost final té. Així ho ha anunciat l'equip de govern després que el PP, a l'oposició, fes pública la decisió de posar el tema en mans de la Fiscalia i apuntàs cap al PSOE per haver estat l'impulsor de les obres. Segons denunciava fa formació conservadora, les tasques haurien costat el doble del previst. El pressupost inicial era de 800.000 euros i al final puja a 1,7 milions.

Ahir, l'exbatle Josep Barrientos, acompanyat dels seus regidors socialistes, defensà aquesta actuació i, si bé reconegué errors en el procés administratiu, es mostrà "molt tranquil". "Assumiré totes les responsabilitats que derivin d'aquestes errades" , a més de sentenciar que "segons els juristes, tot s'ha fet dins la legalitat".
Per evitar qualsevol suspicàcia, l'equip de govern ha decidit contractar aquesta auditoria, que s'iniciarà la setmana que ve i a la qual es destinaran 15.000 euros. Barrientos es mostrà satisfet de veure com han quedat les obres i recordà que "han significat un canvi molt important per a Son Servera".

L'edil d'Urbanisme, Joan Riera, explicà pas a pas les diferències entre el projecte inicial i el finalment executat. Bàsicament, es referí al fet que s'ha instal·lat la canalització de gas i s'han soterrat les línies telefòniques i s'han alçat parets de contenció, atès que el pla original no tenia en compte la topografia del terreny en algun punt.
Riera també assegurà que el projecte modificat ha suposat un increment d'un 30% més de superfície per al carril de bicicletes, un 60% més de voreres noves, devers 450 m2 de paret de contenció de terres, un increment del 85% en murs de tancament, un augment d'un 90% en la longitud de la canalització i línies d'enllumenat públic i s'ha multiplicat per més de cinc el nombre d'arbres plantats. Totes aquestes actuacions entre altres, són les que han provocat que el pressupost es doblàs.

Expropiacions
D'altra banda, exposaren que, si hi ha hagut demores en el tema de les expropiacions, és "per culpa de tràmits burocràtics que n'han alentit el procediment. S'ha fet una expropiació a 30 anys per evitar que els propietaris perdin els drets urbanístics". Per febrer ja es tindrà l'informe.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.