El polígon de Sóller, a punt, però sense doblers

La Sala “confia” que avui es pugui desbloquejar la situació

TW
0

L’equip de Govern de Sóller té previst reunir-se avui amb representants de Caib Patrimoni i de l’IDI per intentar desbloquejar una situació que ha "descobert" fa pocs dies pel que fa al polígon de Son Angelats. Després d’anys de tramitació i que la Sala hagi fet "els deures", atorgant fins i tot la llicència d’obres, ara resulta que no existeix una partida pressupostària per iniciar unes obres que fa dos anys que estan adjudicades a una empresa. El fet ha causat gran preocupació municipal i malestar dins l’equip de Govern. La setmana passada el Pacte va haver de fer gestions intenses durant tota la setmana per al menys aconseguir aquesta reunió amb els responsables dels organismes implicats.

Decepció

Després que dBalears s’essabentàs de la situació que podria tornar a retardar el polígon, el regidor de Promoció Econòmica, Miquel Gual, ha admès la situació i ha afirmat sentir-se "molt decebut i preocupat" ja que no hi ha hagut "cap tipus de negligència" per part de l’Ajuntament. Segons Gual, "tothom sap que el polígon ha hagut de superar diversos tràmits administratius que quedaren pendents en l’inici de la seva tramitació i que aquesta ha estat la causa principal del retard. Ara que l’Ajuntament solleric ha tornat a fer tots els deures i el ple va atorgar la llicència per unanimitat ja fa quasi un mes ens assabentam que no hi ha els doblers".

La tramitació del polígon de Son Angelats –deixant de banda les llargues negociacions de l’anterior equip de Govern per arribar a un acord amb Defensa per a la cessió dels terrenys a Caib Patrimoni–, es va començar a desencallar l’abril del 2006 quan, després del vistiplau del Consell a la modificació urbanística de l’antiga colònia d’aviació, el PP de Sóller demanà a Madrid, a través del Govern balear, la cessió anticipada dels terrenys.

Uns mesos després, unes 40 empreses de Sóller ja es mostraven interessades a anar a Son Angelats. El mateix any s’aprovà la Junta de Compensació de la unitat d’execució i les obres d’urbanització es varen adjudicar a Melchor Mascaró. L’abril del 2007 el Pacte de Govern de Sóller denunciava que l’IDI havia "oblidat" una declaració d’impacte ambiental imprescindible, la qual cosa obligà a reiniciar el procés que culminà "definitivament" fa poc més d’un mes. L’Ajuntament espera que avui pugui quedar aclarit tot aquest assumpte i que es trobi una solució perquè les obres puguin començar com més aviat millor.