Chevrolet Orlando
Un ràpid cop d'ull al nou Chevrolet Orlando basta per adonar-se que apunta a trencar el motle dels monovolums tradicionals, establir un nou codi de disseny i, possiblement, ser una de les bases per als criteris del disseny en el futur. En el frontal del vehicle, l'equip de disseny ha creat un rostre per a l'Orlando, que és atrevit i continua l'inconfusible nou estil de Chevrolet, amb una graella doble dividida pel color de la carrosseria i un enorme corbatí de Chevrolet enmig.
Els fars, envoltats per bisells negre piano i paràbola de crom, i els llums lineals dels intermitents situats sota el far el doten d'un aspecte de primer nivell. En la part posterior, presenta diverses característiques que exhibeixen el nou disseny de Chevrolet, com els fars posteriors, que són una evolució dels de doble funció.
Els motors dièsel, que n'hi ha dos, aprofiten diverses millores tècniques introduïdes en aquest nou model. Ambdós motors comparteixen la mateixa cilindrada de 1.998 cc i presenten la mateixa tecnologia, però difereixen quant a potència. A l'interior hi ha un motor de 2 litres, de quatre cilindres i 16 vàlvules amb bloc de ferro colat i culata d'alumini, que presenta doble arbre de lleves (DOHC).
En el cas del model superior, la potència màxima és de 163 cv a 3.800 rpm, amb un parell màxim de 360 Nm a 2.000 rpm. El model bàsic ofereix una potència de 130 CV a 3.800 rpm i un parell motor de 315 Nm a 2.000 rpm. El motor de 163 CV té una velocitat punta de 195 km/h i triga 10 segons a accelerar fins als 100 km/h. Els temps de recuperació del motor de 163 cv són de 12,2 segons per accelerar entre 40 i 100 km/h i 11 segons per passar de 80 a 120 km/h.
Aquest propulsor té una caixa del canvi de 6 marxes, tot i que també s'ofereix amb la transmissió automàtica de 6 velocitats de Chevrolet. Un dels aspectes clau per a la comoditat dels passatgers és la disposició dels seients, que és exclusiva en el segment dels monovolums compactes. L'Orlando ofereix la versatilitat pròpia de les 7 places, configurables de múltiples maneres per satisfer les necessitats dels ocupants.
Potser la disposició més habitual sigui abatre la tercera fila per transportar-hi un màxim de 5 passatgers i augmentar el volum de càrrega fins als 454 litres. Els frens antibloqueig (ABS), el control de tracció (TCS), la distribució electrònica de la força de frenat (EBD), l'assistent hidràulic de frenat (HBA) i el control electrònic d'estabilitat (ESC) s'inclouen de sèrie en tots els models i interactuen entre si per dotar el xassís de l'Orlando d'un excepcional nivell de seguretat.
Independentment del model triat, els clients tenen garantit un alt nivell d'equipament, amb elements de sèrie fins i tot en l'acabat bàsic LS, que inclouen control electrònic d'estabilitat, sis coixins de seguretat i retrovisors amb control elèctric.
L'acabat mitjà LT inclou sensors d'aparcament i controls d'àudio integrats en el volant, mentre que el topall de gamma LTZ ofereix, per exemple, llantes d'aliatge de 17 polzades, retrovisor interior amb regulació automàtica de posició i control electrònic de velocitat.
També a Illes Balears
- La diputada de Vox que ha impulsat la llei per urbanitzar en sòl rústic és propietària d’una empresa immobiliària
- Tots els horaris i itineraris de les marxes per la Pau i la Vida en solidaritat amb Gaza
- La segregació d'alumnes per raó de llengua torna a fracassar: més del 80% de les famílies tria el català com a llengua de primer ensenyament
- Ciutadans protesten a l'arribada d'un vol de Tel-Aviv a Eivissa en què viatjarien membres de l'exèrcit israelià: «No són benvinguts»
- «Go home», un clar missatge de protesta torna a tacar les tanques de la FEHM
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.