El turisme uneix les estrelles de l'esport illenc

Samuel Etoo, Rafel Nadal, Elena Gómez i Joan Horrach, convidats de luxe en la jornada final del Fòrum de l'Esport i el Turisme

TW
0


La primera edició de l'Illes Balears Fòrum que s'ha realitzat durant tres dies a l'hotel Gran Meliá Victoria de Palma conclogué ahir amb la participació de quatre esportistes d'elit que tancaren la jornada final d'aquest retrobament internacional que versà sobre la relació entre l'esport i el turisme.

Rafel Nadal, Samuel Etoo, Joan Horrach i Elena Gómez opinaren, com a esportistes, sobre el paper que té l'esport en el desenvolupament turístic i com viuen els esportistes professionals el binomi que es crea entre aquestes dues activitats lúdiques i d'entreteniment. A una taula rodona en què també intervingueren el duc de Palma Iñaki Urdangarín i representants dels mitjans de comunicació de les Illes, entre ells el cap d'Esports de Diari de Balears Pep Verger, es tractaren temes com el desenvolupament dels mitjans tècnics i tecnològics en la retransmissió i cobertura dels actes esportius, de la influència que tenen els esportistes quant a difusió del seu lloc d'origen i de la importància que pot significar l'organització d'un gran esdeveniment com uns jocs olímpics, mundials de futbol o torneigs de tennis, en l'oferta turística posterior d'una ciutat o un Estat.

El futbolista del Barcelona Samuel Etoo explicà, com exemple, la tasca que fa al seu país natal, Camerun, amb la creació d'una escola de futbol i la seva contribució a la progressió d'una de les zones més pobres d'Àfrica. «Quan surt a jugar o faig una celebració sempre intent que la gent sàpiga que som camerunès. Des del futbol pot fer créixer l'interès mundial pel meu país i fomentar el turisme». Per la seva part, el tennista manacorí Rafel Nadal va explicar que, acostumat a viatjar arreu del món, a vegades selecciona els torneigs a disputar segons l'atracció de la seu: «Al meu calendari mai falta el torneig de Bastad, a Suècia, una petita localitat que es paralitza durant la setmana que hi ha tennis i que m'agrada molt».

La gimnasta Elena Gómez, campiona mundial, posà d'exemple de ciutat turística esportiva París, «un dels millors llocs per anar de turisme i gaudir d'espectacles esportius i que té un escenari de luxe com és el París-Bercy», i el ciclista de l'Illes Balears Joan Horrach valorà com «indispensable» per la pràctica del seu esport «les condicions que fan d'un lloc una destinació turística, com la naturalesa, el sol i la platja».