cielo claro
  • Màx: 12°
  • Mín:

'Pensa el lladre que tothom roba'

Tenia pensat escriure d'un altre tema, però fa uns dies vaig rebre un missatge, i llavors vaig decidir canviar l'article per a aquesta secció d'avui.

El missatge en qüestió era de total indignació, per part d'una amiga meva, contra la companyia elèctrica Endesa. Pel que sembla, aquest gegant de l'electricitat li va cobrar, fa unes tres setmanes, cinquanta-cinc euros a la factura i ara, n'hi ha arribat una altra de cent onze, el doble del que va pagar l'anterior vegada. Enutjada com estava, va anar a un punt d'atenció d'aquesta empresa. Allà li varen dir que l'electricitat ha pujat. Com si fos beneita i no ho sabés. La llum, el combustible, la senalla de la compra... Què no ha pujat darrerament? No satisfeta, va insistir demanant per la pujada que duplicava les altres. «Ah senyora! És que vostè ha consumit més electricitat en aquestes darreres setmanes». Com si la culpa fos seva, i la varen fer sentir-se culpable per encendre la llum, el televisor, posar rentadores, cuinar al forn, utilitzar l'ordinador...

Aquesta història no afecta només la meva amiga, ens afecta a tots, o a la majoria dels ciutadans i consumidors. Però, gairebé tothom sembla acotar el cap i resignar-se als mandats dels poderosos. Per compensar-ho, t'ofereixen una tarifa plana, amb la qual seguiràs pagant més, però et fan pensar que t'han fet un favor per poder-te estalviar uns doblers. Encara que com sempre, tu perds i ells guanyin.

Buscant Endesa a Google, a més de publicitat de les seves tarifes i propaganda com la millor companyia elèctrica de l'Estat, i potser, fins i tot, del món, també es poden llegir els articles amb els milions guanyats, que any sí i any també, tenen. Com diu un acudit molt estès, ja no tenim por de l'obscuritat, ara és a la llum, o més aviat al preu d'aquesta.

Segurament el mateix que dic d'Endesa ho podria dir d'altres. Però sí, és més que evident la meva aversió contra aquest megapoli elèctric. I està fonamentat en els fets que varen passar fa cinc anys, quan vaig ser víctima injusta d'un assetjament bestial per part d'aquesta empresa, Endesa.

El maig del 2015, em va tocar viure un trist episodi a la meva vida, encara que hauria pogut ser pitjor, perquè jo, al menys, vaig perdre el meu pis, però també el deute pendent amb el banc. Aquest pis era a Inca, i gràcies al suport d'una associació que treballa pel bé de la gent més vulnerable, com aleshores era el meu cas, l'associació Adis Dignitat i Solidaritat, vaig aconseguir una dació en pagament amb l'entitat bancària, que vuit anys abans m'havia concedit la hipoteca.

Amb la còpia de la dació en pagament vaig dirigir-me al punt d'atenció d'Endesa a Inca, per donar de baixa el subministrament elèctric en aquell domicili, del qual quedava desvinculada en tots els sentits. Varen estar uns dies a fer-ho i, passats uns altres, vaig pagar la darrera factura d'electricitat d'aquell habitatge que havia estat ca meva durant uns anys.

A partir del gener de 2017, vivint a Palma, vaig començar a rebre cridades i missatges d'un bufet de cobraments a morosos. El motiu? A partir de l'estiu del 2015 el meu antic pis d'Inca va ser ocupat per okupes que varen fer ús il·legítim de l'electricitat durant molts mesos. I qui constava a la base de dades d'Endesa com la darrera habitadora? Jo. I a qui li reclamaven més de sis-cents euros pendents de pagament d'aquells mesos? A mi.

Durant uns mesos vaig patir un infern amb l'assetjament tant d'aquell bufet de morosos, com de la pròpia companyia d'electricitat, malgrat que havia tornat a anar a un altre punt d'atenció d'aquesta empresa per tornar a presentar la dació en pagament d'aquell pis, així com la baixa del contracte amb Endesa. No va servir de res, ells volien cobrar, algú els havia de pagar, i per a ells havia de ser jo.

Tot l'assetjament va acabar per les bones, amb tota la documentació que tenia, i que Endesa s'estimava més ignorar, vaig anar a la Direcció General de Consum. Evidentment, amb tot a favor meu, el comitè d'arbitratge em va donar la raó. Aleshores, vaig rebre una carta d'un representant d'Endesa demanant-me disculpes per totes les molèsties causades. Massa tard, jo més que farta d'aquesta empresa de lladres, calumniadors, assetjadors, impresentables ja no volia saber res més. Al principi de començar l'assetjament vaig procedir a canviar el contracte amb Endesa que tenia al pis on visc, de lloguer, des de desembre del 2016, amb una altra companyia elèctrica.

Aquest assetjament sense cap escrúpol, va esgotar les meves forces, la meva energia i la meva paciència... Altrament, els hauria demandat judicialment per l'assetjament, per les calúmnies, per atemptar contra la meva honorabilitat, per l'angoixa i per tot l'estrès que vaig patir... però ja n'estava més que farta d'Endesa i vaig optar per l'absoluta indiferència cap a ells. Ara, després de l'incident que va tenir la meva amiga l'altre dia, he aprofitat per treure la pols d'aquesta traumàtica experiència que vaig malviure per culpa d'aquest ogre del monopoli elèctric.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per endesa i cia, fa 11 mesos
Endesa és un tentacle més de les moltes empreses extractores castellanes que des de 1714 han parasitat la nostra terra. A tot hora ho tenc molt present.
Valoració:3menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente