L’STEI denuncia que les proves IAQSE suposen més burocràcia per als docents

TW
0

Durant la primera quinzena de maig han tengut lloc les proves de diagnòstic IAQSE a quart curs de primària i a segon de secundària, com prescriu la normativa vigent. Un docent pot arribar a corregir més de 150 proves i després introduir les dades, ítem per ítem, i fer el buidatge a l’aplicació informàtica, cosa que pot suposar introduir fins a 5.000 ítems.

L’STEI Intersindical manifesta que no hi ha temps material perquè els docents les puguin aplicar, corregir i donar entrada a totes les dades. «És especialment important que es fan a final de curs, amb tota la resta de tasques que s'acumulen», assenyalen.

Així, expliquen que no només no es redueix la càrrega burocràtica que pateix el col·lectiu docent, sinó que s'incrementa la feina que recau damunt les esquenes del professorat, amb unes proves que no tenen relació amb el dia a dia dels centres.

L’estudi sobre burocràcia elaborat per l’STEI fa palès l’excés de tasques burocràtiques que resten temps per a la preparació d’activitats i altres qüestions pedagògiques i saturen el col·lectiu; a més els resultats no són representatius de la realitat de cada centre.

Per això, l'STEI Intersindical reclama que s'activin d'una manera efectiva les meses per a reduir la burocràcia dins l'ensenyament, tal com recull l’Acord de millores.

«Menys burocràcia implica més i millor docència, i millors condicions per als treballadors i treballadores de l'educació», remarquen.